Ik werk momenteel aan een kar die plaats zal kunnen bieden aan verschillende stukken die gewoon aan een haak worden gehangen, een beetje zoals gereedschap dat in een display van een doe-het-zelfzaak wordt gehangen, als je je het ding voorstelt zoals ik....?
Dus ik toonde het zwaartepunt, maar ik zou graag een opname willen maken door dit zwaartepunt en een ander punt op het onderdeel, zodat ik dan een beperking kan creëren, zie je de tabel?
Dus hoe creëren we een punt dat verband houdt met het zwaartepunt, of hoe maken we een vlak dat door het zwaartepunt gaat?
Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben geweest in mijn beschrijving...
Als ik met de rechtermuisknop op het massamiddelpunt klik, biedt het me de mogelijkheid om een referentiepunt van het massamiddelpunt te maken, wat ik deed.
Dus als ik nog twee punten aanmaak, kan ik een plan maken. Als ik dit vlak verticaal zet ten opzichte van de haak, denk ik dat ik de positie heb die het stuk zal hebben als het wordt opgehangen, toch...?
Laten we niet vergeten dat het referentiepunt van het massamiddelpunt alleen in een onderdeel kan worden geactiveerd en niet in een assemblage. Het is dus slechts in een deel dat we dimensies kunnen laten rijden op het grondreferentiepunt.
Voor de assemblages is het pifometrisch, want als je inzoomt, wordt het punt nauwkeuriger of fouter. Is nog steeds als je assemblage statisch is, als het dynamisch is, je hebt het in je bot. (tenzij ik de juiste functie niet weet)
Omdat ik veel filmpjes maak, omzeil ik de moeilijkheidsgraad
==> Ik maak een schets op één of meerdere vlakken ==> Ik maak een cirkel die de CM omringt ==> ik de schets verlaat ==> Ik verplaats het object en begin opnieuw voor de hele run. ==> dan visualiseer ik de schets(en) die de puntenwolk groeperen
Als er een andere methode bestaat, ben ik erg geïnteresseerd. :-)
Ja, @olivier42 in de assemblage wordt het zwaartepunt automatisch opnieuw berekend, dat is zeker. Maar het zal niet in staat zijn om het vliegtuig in de assemblage te bevestigen vanuit het zwaartepunt van de assemblage.
EDIT 2: Nu ik erover nadenk, het komt vrij goed overeen met uw verzoek! We maken betonnen onderdelen (trappen om precies te zijn), de hierboven uitgelegde methode stelt ons in staat om de kettingen van de kraan te positioneren om de locaties te helpen bij het hanteren^^
Aan de andere kant had ik niet getest en was het onmogelijk om deze functie vast te houden, zowel in munt- als asm-modus.
Ik heb een schets gemaakt, omdat ik deze wilde dimensioneren ten opzichte van het COG, de dimensie wordt gecontroleerd.
De oplossing lijkt te zijn om een 3D-schets te maken met een punt gedimensioneerd ten opzichte van het COG of misschien kunnen we de positie van het COG uit de vergelijkingen halen en deze waarde gebruiken om deze aan een dimensie toe te wijzen. Ik heb het geprobeerd, Sw biedt in de "bruikbare" eigenschappen de 3 coördinaten ("SW-MassCenterZ") aan, maar het is onmogelijk om het toe te wijzen aan een variabele of een dimensie.
Je wilt een goede grap, met SW15 (ik heb getest op 14, 15, 16 en 17, het is alleen opgelost in 17!):
Voor wie snel de oplossing wil: SW stelt als parameter "SW-CenterofmassZ" voor, wat niet wordt herkend, maar als je de tekst naar "SW-Center of gravityZ" dwingt, werkt het.
[[ SW stelt als parameter "SW-CenterofmassZ" voor, wat niet wordt herkend, maar als we de tekst naar "SW-Center of gravityZ" dwingen, werkt het. ]]
Heb je enig idee of het de ref op de drie assen geeft of op een enkele as, in welk geval je gewoon 3 vergelijkingen hoeft te doen als ik het goed heb begrepen
Ik heb nog nooit vergelijkingen gebruikt, dus wees niet verrast door mijn vraag (niet met je hoofd bonken NOOooonnn)
EDIT: sorry dat ik de delen van @Macro227 die een quasi-tutorial zijn niet had gezien. Dank je wel Marco227
Net als stefbeno maakt u het zwaartepunt van het onderdeel door de optie aan te vinken en vervolgens met de rechtermuisknop op dat massamiddelpunt te klikken en een zwaartepuntpunt te maken en erop te klikken. (toets 2016)