Planning

Hallo allemaal,

Ik stel vandaag een algemene vraag, hoe organiseer je je werk en je schema's?
Hoe geef je werktijd aan je managers? Hoe bereken je het?

Heel erg bedankt en een fijne dag allemaal!

Hallo

Wat betekent het? Hoe rechtvaardigen we onze tijd die we aan de CAD besteden , hoe kunnen we de tijd voor het ontwerp van een onderdeel voorspellen?

Wat bedoel je met de organisatie van ons werk of onze schema's? Persoonlijk doe ik het als een prioriteit voor het bedrijf. Als een stuk me stoort, maak ik een stuk dat ik het leukst vind om mijn gedachten te verzetten en weer in vorm te komen op het stuk dat me stoort

Ja, dat is het. "Hoe kunnen we de tijd voor het ontwerp van een onderdeel voorspellen"

Sterker nog, ik zou graag uw feedback willen over alles wat met schema's te maken heeft, in CAD.

Bedankt!

De meest nauwkeurige manier is om een urenteller op uw pc te installeren

dat je naar believen begint en stopt

of zie deze link

http://www.tunibox.com/divers/chrometa-l%E2%80%99ultime-outil-pour-calculer-le-temps-de-travail-sur-ordinateur.html

@+ ;-))

Bij ons tellen we per bruto,

Meestal per half uur.

1 like

Hallo

Een grote vraag!! :)

Waar wacht je precies op, hoe wordt het aantal uren dat aan een deal of een project wordt toegewezen geformaliseerd?

Over het algemeen komt de geschatte tijd van uw manager, of bevindt u zich in de offerte/AVP-fase?

Met wat voor soort machine heb je te maken? Speciale machine, aanpassing van de norm, ontwikkeling, retrofit ?

Als de vraag gaat over "hoe schatten we de benodigde tijd in", dan is dat vooral uit ervaring.

Edit: ja dus gezien je antwoord hierboven, wat voor soort CAD doe je? Onderdeel, machine...

2 likes

Anders, om de tijd voor het ontwerp van een onderdeel te plannen, hangt het allemaal af van hoe u de creatie van uw onderdeel ziet en uw ervaring met de CAD-software. Ik zeg een beetje de tijd die ik nodig heb om het onderdeel te krijgen, plus een foutmarge in geval van een probleem. Bijvoorbeeld, voor een stuk van 3 uur , zeg ik 4 of 5 uur, omdat je manager altijd blij zal zijn als je het deel eerder af hebt in plaats van als je het te laat af hebt. En als je te ver vooruit bent gelopen, zullen er altijd een paar andere dingen te doen zijn in je werk

1 like

Voor mij hangt het sterk af van je dagelijkse werk.

Laat het me uitleggen:

Als je de hele tijd aan hetzelfde bestand werkt zonder "gestoord" te worden, zal de gt22-teller je bevallen.

Als je daarentegen 20 keer per dag van onderwerp verandert omdat je in contact staat met een werkplaats, of met klanten of beide tegelijk (dit is mijn geval), is de teller onmogelijk.

Je schat dus eigenlijk de tijd in. Ik heb altijd een Excel-bestand open staan waar ik aan het einde van de dag of een halve dag mijn tijd aanduid.

S.B

2 likes

Dus ik hou van Nérose, maar ik zeg een dag voor het onderdeel, een dag voor assemblages met minder dan 10 onderdelen. En op die manier kom ik weer op het goede spoor als er problemen zijn. 

Vervolgens maak ik een excel kalender waarin ik opschrijf wat er gedurende de dag gedaan is.

Geëvalueerd voor een ontwerptijd, is het nog steeds een pollepel.