Component blauwdrukken met CloneComponents

Hoi allemaal

Is er een oplossing om hun tekeningen samen te voegen met bibliotheekcomponenten met CloneComponents?

Ik heb assemblages en standaardonderdelen om te hergebruiken (en soms aan te passen), die ik voor elk nieuw project onafhankelijk moet maken.

Ik heb ook hun tekeningen, die ik natuurlijk graag zou willen hergebruiken, ook als zelfstandige kopie.

Ik werk nu met pack&go, maar ik had graag iets vlotter in gebruik gevonden, geïntegreerd in SW.

CloneComponents lijkt de ideale kandidaat voor mijn behoefte... behalve dat ik de MeP niet kan laten volgen...

Hallo

Het is op dit moment inderdaad niet mogelijk om de bijbehorende tekening van een CloneComponent te dupliceren. We hebben echter een open verzoek tot verbetering op dit onderwerp, ik heb je eraan bijgevoegd:

R&Dmy - Evolutie #141931

Mogelijkheid om de bijbehorende tekening te dupliceren met een andere naam in een andere map.

In de tussentijd kunt u een andere methodologie gebruiken door gebruik te maken van de SmartProperties-tool.

Met deze tool is het mogelijk om een kopie te maken door ook de bijbehorende tekening te dupliceren.

Hier is het artikel dat overeenkomt met deze methodologie: https://www.visiativ-solutions.fr/comment-dupliquer-un-3d-avec-smartproperties/

Aarzel niet als u meer informatie nodig heeft.

Vriendelijke groeten

Dank je wel fmarchand,

Goed nieuws, ik hoop dat deze functie snel beschikbaar zal zijn, het is een echt pluspunt.

Het ideaal zou zijn om een assemblage te kunnen klonen met al zijn componenten en MeP die verband houden met het pack&go-imago, maar dan in bibliotheekmodus!

Bedankt voor de tip met SmartProperties, die ik al wel had gezien, maar niet meer in gedachten had. Het is goed voor een onderdeel, maar niet erg handig voor de montage, omdat de componenten er niet in zitten. En vereist om de assemblage/het onderdeel vooraf te openen (navigatie in Windows Verkenner).

Dus voor mij blijft de pack&go in de tussentijd de meest praktische.

Vriendelijke groeten