Ik heb een stuk plaatwerk om te tekenen met vouwen onder verschillende hoeken. Ik kan mijn 45° vouw niet maken... Zou je zijn hoe je het moet doen? Ik heb het geprobeerd door een schets door te nemen en vervolgens de geschetste vouwfunctie (maar ik kan de definitie van de functie niet doen), door de vouw-op-randfunctie (maar de hoeken moeten groter zijn dan 90°, dus ik begin niet aan de rechterkant).
vspemens> ik keek naar je antwoord dat je me gaf, aan de andere kant heb ik nog steeds hetzelfde probleem, zelfs met het virtuele kruispunt...
Bart / sbadenis > Als ik mijn plaatwerk op de rand gebogen maak, kan ik geen hoek onder de 45° plaatsen... zelfs als je de richting van de vouw verandert...
Ik zag net op je scherm dat je het begin van je onderdeel in extrusie hebt getekend en het vervolgens hebt omgezet in plaatwerk. Waarom maak je niet je hele onderdeel in extrusie en andere functies totdat je het afgewerkte onderdeel hebt en zet je het vervolgens om in plaatwerk, het is gemakkelijker als je de plaatwerkmodule niet te veel beheerst...
Ac cobra 427 > Het is een aantal jaren geleden dat ik deze module heb gebruikt, dus het is een beetje ingewikkeld voor mij om er weer op terug te komen...
vspemens> ik ben mijn stuk vanaf het begin begonnen, en je techniek werkte eindelijk... Aan de andere kant begrijp ik niet waarom het in eerste instantie niet wilde werken.
Bart> Ja, dat begreep ik met de link die vspemens op zijn eerste post had gezet, maar toen ik de vouw met het virtuele snijpunt probeerde te maken, lukte dat ook niet. Ik had waarschijnlijk ergens een shit die me blokkeerde. Ik heb mijn stuk opnieuw getekend en ik was in staat om mijn vouwen correct te maken, evenals een eerste vouw die ik in volume had getekend omdat ik het niet kon.
De conversie naar plaatwerk wordt gebruikt voor echt complexe onderdelen, voor eenvoudige onderdelen is het beter om op de klassieke module te blijven.