Overgang vouw

Hoi allemaal.

Nieuw overgangsvouwprobleem: een recht plaatwerk aan het begin, maar gebogen aan het einde. Hoe zet ik het om in plaatwerk? Ik heb alle manieren geprobeerd, maar ik kan het niet meer. Het is twee dagen van rondsnuffelen op het forum, maar mijn geduld is op en ik vraag om je hulp. 

De overgangsvouwen, eenmaal uitgevouwen, zouden me de buiglijnen moeten geven, omdat we ze gebruiken om ze over te trekken met plasmasnijden en de vellen in de werkplaats te buigen.

Ik voeg het sld-bestand toe. 2015

d3771.005_tole_de_fond_superieur_1.sldprt

Hallo

Misschien wat interessante informatie hier (zie ook de opmerkingen):

http://www.solidsmack.com/cad/flattening-non-linear-conical-surface-solidworks-is-it-possible/

Hier is een voorbeeld met overgangsvouwen, probeer anders met "vouwen invoegen" (selecteer een rand, geen vlak).

Succes.

test.sldprt

Hallo

Het probleem met je bestand is dat je uitgaat van een volumefunctie, het plaatwerk direct gebruikt met de overgangsvouwfunctie.

@+

d3771.005_tole_de_fond_superieur_1.sldprt
4 likes

@coyote: Ik heb het geprobeerd met overgangsvouwen, maar ze begonnen allemaal vanuit één punt. Ik begrijp niet waarom.

Dank je wel in ieder geval:) En vooral sorry voor de vertraging in reactie, maar we hebben veel werk op dit moment.