Ik pijnig mijn hersens om een oplossing te vinden om in CAD hetzelfde te maken als de foto. Zou iemand van jullie dit soort ontwerp al hebben gemaakt?
Het is een vouw van een plastic plaat met een incisie. Het doel is om voor de fabricage het recht ontwikkeld te geven. Mijn meervoudige stuk met een incisie.
Toen ik in de kunststoffen werkte, hadden we hetzelfde probleem. SW was (en kan nog steeds) niet in staat zijn om de vouw te beheren als je er materiaal uit verwijdert. Het is daarom onmogelijk om het eigenlijke stuk weer te geven.
De theoretische berekening die voor dit type vouw is ontwikkeld, is heel eenvoudig: toevoeging van de binnenste ribben. In SW moet je je vouwverlies instellen op 2x de dikte die overblijft na de incisie. Voorbeeld: Materiaal dikte = 5mm incisiebreedte = 5 mm bij 90° → er dus 2,5mm materiaal in de bodem overblijft => verlies bij de vouw van 5
Bijgevoegd is een kleine crobar om uit te leggen 20250204153457.pdf (29.6 KB)
Als algemene regel hebben we voor 95% van onze vouwen deze basisregel gehanteerd: verlies bij de buiging = 2x de (resterende) dikte.
Dank u voor uw antwoord. Kortom, ik maak een klassieke vouw met een straal van 0,1 (de kleinste) en ik stel mijn verlies in op de vouw om een echte pers te krijgen en mijn collega zal zijn snede maken ten opzichte van de as van de vouw. Het principe ontvouwde ik goed, ook al zitten we meer op 1/3 dan op 1/2 Ik dacht dat we iets realistischers konden doen (gevouwen / uitgevouwen)
Voor de 1/3, 1/2, 1/4 of 3/4 is het dezelfde instelling: 2x de resterende dikte voor het verlies bij de vouw.
Het is mogelijk om iets heel realistisch te doen... Ik moest het doen voor een klant die een beetje kieskeurig was... Groothandel:
Een configuratie voor productie, eenvoudig, eenvoudig
een configuratie door aan elke vouw (gevouwen deel) materiaalverwijdering toe te voegen om zo dicht mogelijk bij de werkelijkheid te komen. Voor een stuk van tijd tot tijd, OK, op dagelijkse basis, zeker niet: te tijdrovend!
Bedankt voor deze tutorial die ik weer heb gedaan en waarvan ik denk dat ik hem op een dag weer met tube zal gebruiken. Maar nu kan ik niet terug naar de tutorial om platen te gebruiken. In ieder geval bedankt voor de erg leuke tutorial
Kijk naar dit deel meer naar uw behoeften? Getest 2.SLDPRT (137,4 KB) het is een idee van hoe het moet, misschien werkt het beter op meer vilten versies van SolidWorks