Niet-gesmolten overgangsvouwen op een plaatwerkontwerp

Hallo

Ik heb een probleem met een plaatwerk onderdeel waarop ik graag een overgangsplooifunctie wil integreren. Dit komt omdat het me niet lukt om mijn overgangsvouwen samen te voegen met mijn bestaande stuk. Ik kan niet vinden hoe ik moet doen wat ik wil.

Bij voorbaat dank voor de geboden hulp.

Vriendelijke groeten.

tole_matelassee_fond_de_cuve.sldprt

Hallo

Je gebruikt een versie hoger dan 2021, dus het is voor mij niet mogelijk om het bestand te openen.

Kun je een afbeelding van de kamer plaatsen en ook een weergave van de creatieboom.

Kunt u aanvullende informatie geven over hoe u de opvulling van het plaatwerk heeft uitgevoerd.

Heeft het probleem ook te maken met het quilten of niet ???

Heeft uw probleem te maken met het kraken dat wordt gebruikt om het plaatwerk tot een diameter van 1 meter te buigen of niet?

Een paar jaar geleden hadden we te maken met een probleem met quilten en het was niet triviaal, vandaar mijn vraag ;-)

Vriendelijke groeten

Hallo

Hieronder staan enkele stap-voor-stap afbeeldingen die mijn ontwerp laten zien.

Het is me gelukt om de vorm te maken die ik wilde met een gladstrijking, maar alleen voor de weergave omdat deze laatste zich niet (normaal) kan ontvouwen. Ik had graag dezelfde vorm willen maken, maar dan volgens plaatwerk. Het probleem is dat met de functie voor overgangsvouwen het kleine uiteinde (hier weergegeven in gladstrijken) niet samensmelt met mijn originele vel.

Dank u voor uw hulp.

souci_tole_matelassee.jpg
souci_tole_matelassee2.jpg
souci_tole_matelassee.docx

Hallo

Bedankt voor het Word-document!

Het is heel duidelijk!

Het probleem is dat de vorm die wordt verkregen door gladstrijken gelijk staat aan het maken van het equivalent van een stempel.

Het probleem komt voort uit het feit dat je plaatwerk mengt met volume en dit uit schets 42. Wat je na schets 42 doet, is het equivalent van het nabewerken van gebogen plaatwerk.

Bovendien, tenzij er productie-imperatieven zijn die ik niet ken, zijn de gaten die je maakt met verwijderingen 9, 12, 13, 14 ook herbewerking. Vooral omdat als ik me bemoei met wat mij niet aangaat, je niet op de vouwen kunt stempelen of boren. Deze gaten moeten voor het bijten in het plaatwerk worden gemaakt.

Goed! Om terug te komen op uw verzoek, moet u een stempeltool maken en gebruiken die u een nauwkeuriger idee geeft van de echte vervormingen die door het kleine been zijn veroorzaakt.

Maar zelfs dan weet ik niet hoe ik het weer op de rails moet krijgen.

Onze collega's zullen je vertellen hoe je het moet doen ;-) .

Kijk naar wat Logopress doet om het probleem aan te pakken (ik heb het een keer gebruikt voor tools om te volgen)   https://www.logopress.com/fr/products-2.php

Ik weet dat gladstrijken niet kan worden ontwikkeld. Ik deed het om mijn vorm te krijgen en mogelijk een ontwikkelde vorm te extrapoleren die ik opnieuw zou hebben onderzocht. Ik dacht gewoon dat ik met overgangsvouwen de vorm zou kunnen maken, maar het probleem is dat hij het voor mij als een ander plaatwerk beschouwt. Dus ging ik voor een oplossing met eenvoudige vouwen, die mijn probleem oplost.

Toch stoort het me om het niet te vinden.

Wat betreft gaten 9,12,13,14, ik kan ze doen omdat mijn crunch erg ver uit elkaar ligt tussen elke vouw. Daarnaast gebruik ik op plaatwerk altijd een normale verwijdering waardoor ik geen probleem heb met ontwikkelen. Ik doe dit heel, heel vaak op afgeronde vormen voor tanks of zelfs afgeknotte conische deksels. Hierdoor kan ik ofwel loodrecht op het plaatwerk staan of volledig scheef staan, met een min of meer "ovaal" gat, afhankelijk van de hoek, maar met een snede die altijd perfect is.

Toch bedankt voor het zoeken naar een oplossing.

Goedenavond Fabien

Bedankt voor al deze extra zeer leerzame informatie, want elk beroep heeft zijn specifieke knowhow en dat is wat geweldig is ;-)

Ik ben ervan overtuigd dat onze collega's je de oplossing zullen geven, maar in augustus weet ik niet waarom ze op vakantie gaan! 

Dus laten we geduld hebben, want ik kan niet wachten om te zien waar ze mee komen.

Vriendelijke groeten