Hallo, ik heb een probleem, als ik op de regel klik, maak ik mijn regel en als ik klaar ben, moet ik de lijn in de balk opnieuw selecteren om een nieuwe te maken. het is een enorme verspilling van tijd en we zouden het op SW 17 kunnen doen, dus heb je een idee? Bedankt. ter informatie: ik ben op SW 19
Wanneer u regels maakt, om het maken te onderbreken en later te hervatten, hoeft u alleen maar te dubbelklikken, het heeft het effect dat het stopt en u hoeft de functie niet opnieuw te selecteren.
Ja, dat weet ik, maar als ik bijvoorbeeld een cirkel wil maken, selecteer ik die en normaal gesproken kun je er meerdere achter elkaar maken en zodra ik er een maak, moet ik teruggaan naar de werkbalk en opnieuw beginnen. En het is hetzelfde voor alles in de schets.
Ik gebruik snelkoppelingen. Voor de regel I typ je L kleine letters (l) om de regel te beginnen en L kleine letters om de regel te eindigen.
L voor lijn C voor een bouwlijn O voor een cirkel
Zelfde als E voor extrusie schift V voor materiaalafname
Enz... enz...
Het is aan jou om de snelkoppelingen te kiezen die het beste bij je passen.
Het gaat heel snel. Vooral omdat ik twee muizen gebruik: een gewone met de linkerhand en een 3D-muis met de rechterhand. In 90% van de gevallen gaat het dus om de linkermuis en het rechtertoetsenbord.
Ik gebruik de door @contact_168 voorgestelde oplossing alleen om uit de schets te komen of om de maatvoering en stralen in de schets te gebruiken.
Ik ben onder SW2019, ik selecteer cirkel, ik doe de 1e nadat ik ergens anders heb geklikt, ik doe mijn 2e cirkel enzovoort, ik zie niet in waarom je terug zou moeten gaan naar het menu, selecteer de lijn- of cirkeltool, tenzij je op de ESC-toets drukt aan het einde van elke regel of cirkel en in dit geval is het normaal.
Hetzelfde geldt voor de lijnen, ik keten ze zonder problemen.
Zodra u het tweede punt van uw lijn hebt geplaatst, klikt u met de rechtermuisknop en vervolgens op "einde keten" (dit is hetzelfde als het uitvoeren van de dubbelklik die hierboven door jmsavoyat wordt genoemd), u kunt dan een nieuwe regel starten zonder dat u het lijncommando in de taakbalk opnieuw hoeft te selecteren .