Gestempelde pons + gat

Hallo allemaal!

Ik ben op zoek naar een stempelgereedschap om gemakkelijk een vorm die ik vaak nodig heb in 0,3 mm plaatwerk te kunnen invoegen.

Het lukt me om de gewenste vorm te creëren en een tool te maken die mijn materiaal aan plaatwerk toevoegt. Aan de andere kant kan ik mijn geponste knipsel en de 2 ronde gaten niet krijgen. Zou je weten hoe je het moet doen.

Hartelijk dank bij voorbaat

Jongste kind

Hallo @benjamin_co

Ik denk niet dat ik alles begreep.
Vooral als je zegt

[citaat] Ik kan een tool maken die mijn materiaal aan bladen toevoegt [quote/]

Zou je een platte schets van het onderdeel en een bovenaanzicht van het gevormde onderdeel kunnen publiceren?

Of publiceer je onderdeel, dat moet een plaatwerk onderdeel zijn, denk ik.

Vriendelijke groeten

PS: de eerste die het verdikkingsbestand oproept voor het toevoegen van materiaal aan een belofte! Nee maar!

1 like

gestempelde poot. SLDPRT (123.6 KB)

Hallo, bedankt voor de hulp, hier is het plaatwerkgedeelte.

Het idee is om, vanuit een vlak stuk plaatstaal van 0,3 mm, deze vorm overal naartoe te kunnen gooien en vervolgens een platte DXF eruit te kunnen halen om te beginnen met lasersnijden

Goedenavond

Ik heb net naar je stuk gekeken en er is geen probleem om de gaten te maken.

Ik veroorloof me echter een vriendelijke opmerking, je maakt je leven voor niets ingewikkeld.
Je begint met een volume dat je in verschillende stappen opbouwt om vervolgens om te zetten in plaatwerk.

Je stuk kan worden gemaakt in een enkele schets en twee vouwen, waardoor je rekening kunt houden met het verlies bij de vouw en de vouwen meer in overeenstemming kunt brengen met de realiteit van wat er in de werkplaats zal gebeuren.

Als je een beetje tijd hebt, zal ik morgenochtend het stuk helemaal in plaatwerk voor je maken vanaf de eerste en enige schets.

Vriendelijke groeten

3 likes

Oh dank je, het is super leuk! Ik kan niet wachten om te zien hoe je het in de toekomst doet met de plaatwerkmodule, het zou mijn leven wel eens kunnen vereenvoudigen!

Het punt is, vooral aan mijn kant, om het "gereedschap" in het geheugen te kunnen bewaren om deze vorm regelmatig op verschillende stukken te kunnen reproduceren. En vaak meer dan 50/60 keer hard per onderdeel

Hallo
Ik denk dat de tool voor jou zo is.

Punch gesneden. SLDPRT (179.5 KB)

Deze functie kan echter niet worden afgevlakt. Dus het beste is om te knippen + vouwen zoals Zozo zei.

1 like

Nadeel van plaatwerkfuncties: herhaling. Kan herhaling niet gebruiken voor vouwen. Als dit snijden + stempelen tientallen keren aan verschillende kanten herhaald moet worden dan is de ponsfunctie naar mijn mening geschikter.

1 like

Hallo @benjamin_co

Kleine vraag, wat heeft het voor jou voor zin om zo'n grote ruimte te hebben tussen het platte deel en het Z-vormige deel.

In werkelijkheid hangt het allemaal af van de productietechniek. Het hangt allemaal af van de hoeveelheden over een jaar

1°) Het eenvoudigste is ponsen en vervolgens twee vouwen vouwen
2° een priem die zowel het snijden als het vormen doet (een beetje zoals progressieve VS maar zeer vereenvoudigde persgereedschappen)
3°) Het goedkoopste van alle gereedschappen is lasersnijden met een snijbreedte die is teruggebracht tot maximaal 0,5 of beter dan de breedte van de laserstraal. Vervolgens twee keer vouwen met een hydraulische of handmatige buigmachine.

Het is u niet ontgaan dat de dubbele vouwen ervoor zorgen dat de ronding van het centrale deel 0,4 mm uit het midden ligt. Maar om spullen op te hangen maakt het waarschijnlijk niet uit.
Gezien de grootte van de kamer, zou je het beter kunnen vereenvoudigen (zie opmerking bij de bijgevoegde afbeelding)

In afwachting van meer informatie, maak ik het onderdeel voor u met de bewerkingsoplossing nr. 3

Vriendelijke groeten

Welkom @soring :smiley:

Naar mijn mening zijn het kleine unieke onderdelen, die ofwel worden geschroefd of geklonken (zie de twee gaten) op een plaatwerk of een frame (inclusief plastic)

Vriendelijke groeten

1 like

Ja, als het hetzelfde onderdeel is, is vouwen voldoende. Door gebruik te maken van de " offset " functie wordt de uitlijnfout waar je het over hebt automatisch berekend.
image

@Zozo_mp Dus!: Nee, dit zijn geen unieke stukken, het is een vorm die ik herhaal op een koperen plaat van 0,3 mm. In feite wordt het gebruikt om contact te maken op een batterij. In de 1,5mm zit een veer achter.

Het komt tot uiting in lasersnijden. De 2 gaten zijn gewoon om een heel eenvoudig handmatig gereedschap (soort vorm/tegenvorm in 3D-printen) te indexeren om het tabblad te komen " voorvormen ". Deze laatste neemt dan de definitieve vorm aan wanneer hij onder druk vast komt te zitten tussen de batterij en de veer.

Ik wil duidelijk maken dat dit geen professionele toepassing is, dus lasersnijden en 3D-printen, dat is ongeveer het maximale dat ik me kan veroorloven :slight_smile: En het gaat heel goed gezien ik niet veel onderdelen hoef te maken.

@soring het werkt goed met dit " punch " -gereedschap dat ik enigszins heb aangepast om aan mijn afmetingen te blijven. Aan de andere kant wordt het onderdeel niet " plat " als ik het vraag, om een lasersnijdende DXF te verwijderen. Is dit normaal met deze tool?

Hier is het stuk gemaakt met een lasersnede en twee vouwen.

Helaas zit ik in versie 2022, daarom heb ik naast het bestand ook een kleine video voor je gemaakt
Vriendelijke groeten

Embouti Patte vanaf ZZ.zip (29.2 MB)
_ZZ.SLDPRT ( 127.6 KB)

@benjamin_co

Sorry dat ik het verkeerd begrepen heb, want ik ben uitgegaan van het stuk dat je hebt gepost.

Met de twee methoden die we je aanbieden, zou het goed moeten komen.
Wat ik u aanbied, stelt u in ieder geval in staat om de afmetingen en de vervorming als gevolg van buigen te beheersen.
De offset-functie die @soring biedt is natuurlijk erg goed :slightly_smiling_face:

Vriendelijke groeten

PS: Ik weet niet of het oranje stuk dat je hebt gepubliceerd is gemaakt met onze methoden of degene die je in de eerste post hebt gebruikt' het is belangrijk om je vraag over de afvlakking + DXF te beantwoorden.

@benjamin_co

Je moet het knippen en het vouwen loskoppelen. Een tekening waarbij alles plat is volgens de methode die ik voorstel en dan kun je je DEXF doen
Zoals in het echte leven, waar je eerst het lasersnijden en vouwen doet, dan in een tweede handeling.
Een tweede vliegtuig voor de vouwoperator.

Maar laten we wedden dat mijn super-fortiches collega's u een elegantere oplossing bieden.
Ik ben nog nooit met dit soort PB geconfronteerd :upside_down_face:

Ik heb niet alles opnieuw gedaan, maar je weet hoe je het moet doen

Wat ik in dit geval zal doen, als ik de afvlakking wil laten zien.

• Voor de 3D-weergave van het afgewerkte onderdeel en de montagetekeningen gebruik ik de pons om de herhaling te vergemakkelijken.
  • Voor het detail van de vlakke plaat zou ik slechts één pons laten zien die is gemaakt met een buigfunctie op een stuk plaatwerk (een beetje valsspelen)

Omdat we een reden hebben voor herhaling

• Maak een plaatwerktabblad met de offset-functie (dus we hebben 1 lichaam), de externe afmetingen moeten kleiner zijn dan de herhalingsstap;
  • dupliceer dit lichaam door herhaling (we hebben x onsamenhangende plaatwerklichamen);
  • Maak een been dat de x-lichamen omvat en voeg samen. Normaal gesproken hebben we nog een stuk plaatwerk zodat het uitgeklapt kan worden.
2 likes

Ik heb erover nagedacht, maar ik heb dit idee laten varen omdat na het samenvoegen ontvouwen niet meer mogelijk was

Ik kom terug op wat ik heb gezegd. Dus ja, de stefbeno-oplossing werkt. Het uitvouwen gebeurt correct.

2 likes

Bewijs door voorbeeld (SW19).

Test de fusie zich ontvouwen. SLDPRT (152.5 KB)

"Grappig " ding , je kunt geen dunne snede in plaatwerk maken.

2 likes

Bedankt allemaal voor jullie hulp!

Het stelde me in staat om veel vooruitgang te boeken, maar ook om te beseffen dat ik het onderdeel niet per se in mijn algemene vergadering hoef te zien ontvouwen.

Dus ik zeg tegen mezelf dat ik heel goed tevreden kan zijn met het simpelweg overal plaatsen van de platte uitsparing.

Met dit in gedachten, weet u of er een tool is waarmee u "gaten/snijvormen kunt opnemen" en deze regelmatig op onderdelen kunt plaatsen? Ik heb ook vaak het geval van uitsparingen om connectoren in scheidingswanden te plaatsen, pc-type ventilatoren te monteren enz...

Ik heb de indruk dat we het met de gereedschapskist wel kunnen, maar ik loop al een paar uur rond zonder mijn zin te krijgen.

Inderdaad, ik heb wel een " gat " opgeslagen dat overeenkomt met mijn snede, maar als ik het probeer te plaatsen, is het onmogelijk om op een schets of een bestaand element te passen. En als het eenmaal geplaatst is, is het niet meer mogelijk om het te verplaatsen...

Ik bevestig een stuk met een stuk plaatwerk met daarin de betreffende snede.

Platte poot snijstuk. SLDPRT (89,4 kB)