Beginner met Draftsight, ik zou graag willen weten of het mogelijk is om de verborgen delen van het ene blok door het andere te laten verschijnen in stippellijnen.
Ook hoe je de stippellijnen op het scherm kunt laten verschijnen: ik selecteer een lijn die ik in "gestippeld" op het scherm zet, deze verschijnt altijd in een ononderbroken lijn, ik zou graag willen dat deze eruitziet als een lijn wanneer deze is geselecteerd.
Ik hoop dat het mij gelukt is om mij verstaanbaar te maken.
Ik heb hetzelfde probleem met de conceptweergave, maar vreemd als ik afdruk zijn ze gestippeld. Om niet te verdwalen, heb ik mijn gestreepte in een andere kleur gezet.
Ik werk meer op autocad dan draftsight, maar de PB van de stippellijnen had ik al.
Het punt is dat, afhankelijk van de lengte van de lijn, de stippellijnen min of meer zichtbaar zijn, dus als het op een lange lengte is, moet je de schaal van de lijn veranderen.
Op AutoCAD:
Klik op de lijn (of maak een snelle selectie op basis van het type lijn "Gestreept" en in de eigenschap eigenschap zou er een moeten zijn met de naam "Schaal van het lijntype" en daar moet je de schaal verkleinen.
Ik ga draftsight installeren en je nog een keer vertellen of dit echt je PB is?
Ik heb geprobeerd de weegschaal te veranderen, maar ik zie geen verschil
Wat betreft de versie die ik heb, ik weet niet of het de laatste is: ik heb versie 11.2.802 en degene die ik moet downloaden is V1R5.0 : ik zie de continuïteit tussen de 2 versies niet!!!
Je moet het deel dat eronder moet zijn knippen (d.w.z. verwijderen) en een lijn maken in plaats van het verwijderde deel en er het "gestippelde" type lijn op toepassen, voor mij is het de enige manier