Offertebeleid om elke keer aan te trekken

Hallo 

Ik vroeg me af of het niet mogelijk was om op SolidWorks 2015 een (letter)grootte in te stellen voor maattoleranties.

Want op het moment dat ik op een plan een getolaranceerde dimensie heb, hebben de beoordeling en de tolerantie dezelfde lettergrootte. Ik moet dus systematisch de lettergrootte wijzigen (door deze op 0,5 in te stellen bijvoorbeeld) voor elke gedoogde kant van mijn plan.

Mijn vraag is: is er een manier om een consistent lettertype in te stellen dat van toepassing is op al mijn getolereerde beoordelingen zonder dat ik dit handmatig hoef te doen? 

Bij voorbaat dank aan de myCADServices-gemeenschap. 

Hallo

Uittreksel uit de hulp:

Het dialoogvenster Afmetingstolerantie is toegankelijk door te klikken op Tolerantie in Extra, Opties, Documenteigenschappen, Afmetingsopties 

Lettertype/Pasvorm Tolerantie Lettertype

Geef het lettertype op dat moet worden gebruikt voor de tekst met dimensietolerantie. Voor Fit en Fit met Tolerance en Fit (alleen tolerantie) is het lettertype Fit Tolerance beschikbaar voor de tekst Bore Fit en Shaft Fit.

• Selecteer Afmetingslettertype  gebruiken als u de tekengrootte voor de tekst met dimensietolerantie niet wilt wijzigen.

• Als u de grootte van de tekst met dimensietolerantie wilt wijzigen, schakelt u het selectievakje Afmetingslettertype gebruiken uit en schakelt u een van de volgende opties in:

• Politie schaal. Voer een getal tussen 0 en 10 in om het lettertype te schalen.

• Hoogte van het lettertype. Voer een waarde in om de hoogte van het lettertype op te geven.

Zie de bijbehorende helppagina:

http://help.solidworks.com/2012/french/SolidWorks/sldworks/HIDD_DRAW_DIMTOL.htm

2 likes

Hallo

Zie PJ

re.docx
1 like

Dank u heren, u heeft mijn vraag beantwoord en ik dank u zeer! 

1 like