Wireframe-lettertype voor graveren

Hallo

Ik wil graag onderdelen kunnen graveren in een bewerkingscentrum.

Om dit te doen, wil ik de middenrand van elke letter van de 3D omzetten naar DXF, die de baan van de snijder geeft.

Het probleem met solidworks is dat de tekstfunctie (in sketch) de lettertypevorm dupliceert, dus ik heb niet het centrale traject...

Ik heb geprobeerd een tocht te maken voor de materiaalverwijdering, maar de middenrand is vervuild door de zijkanten (ik heb maar één rand nodig voor het bewerkingscentrum).

Iemand een idee?

Bedankt.

gravage.jpg

Zie o.a. deze links

http://www.lynkoa.com/forum/solidworks/police-de-texte-usiner#answer-627341

http://www.lynkoa.com/forum/solidworks/probl%C3%A8me-de-texte

@+

1 like

Het hangt af van het lettertype

1 like

Hallo

U kunt samengestelde rondingen maken van de randen waarin u geïnteresseerd bent, en indien nodig kunt u ze in een schets op een vlak projecteren en ze daarna opnieuw bewerken. Of zet de tekst om in een schets en verschuif de helft van de letterdikte, aan de andere kant kan het een beetje een gedoe zijn, afhankelijk van de letterstijl.

Of anders zal het projecteren van de omtrek van het geëxtrudeerde lettertype en het maken van de offset zeker gemakkelijker zijn dan het converteren van de tekst naar een spline.

Hallo

Kijk of het bij je past...

iso.rar

Ik zag net dat het niet werkt... :-(

Hallo

Iemand een idee?

Bedankt.

Hallo 

Voor de gravure van het onderdeel produceert u of een onderaannemer??? Want in beide gevallen gaat het om het programmeren op het niveau van de programmering. Wanneer ik van mijn klanten een plan ontvang met een tekst die op een onderdeel moet worden gegraveerd, wordt dit gespecificeerd en wordt dit gedaan tijdens het maken van het bewerkingsbestand en als u het op uw 3d wilt zien; je moet door Autocad of een andere software gaan en je tekst maken, deze vervolgens kopiëren en plakken in een schets van Solidworks en deze verlaten. Nadat je het hebt geplakt en de schets hebt verlaten, moet je het naar voren brengen.

Met de OLF politie lukt het niet?

Ik gebruik deze voor lasergravure of andere

gravure.png

Als alternatief kunt u een schets maken op de voorkant van uw markering, vervolgens de binnenranden van uw materiaalverwijdering selecteren, zoals in de bijgevoegde afbeelding, en de antitatie omzetten in een schets met een lijn van uw tekst. Na deze bewerking kunt u de functie voor het verwijderen van het gezicht gebruiken door naar insert==>face==>delete" te gaan. Op deze manier verwijder je je snelheid terwijl je de link tussen de schets en de schets behoudt.

Plaats anders een busmunt bij dit type verwijdering en ik zal het je per post geven.

Trouwens, op welke versie van SolidWorks gebruik jij???

gravage_ac_cobra.jpg

@ Aurélien heb je gekeken naar de links in mijn eerste antwoord?

@+

Hallo

Om mijn antwoorden af te maken, volgen hier enkele foto's:

Natuurlijk moet je spaken toevoegen volgens de aardbei Ø.

Hoi allemaal

Ik weet niet waarom dit bericht uit 2017 is opgegraven, maar hey, ik zal mijn zandkorrel toevoegen.

Eigenlijk gewoon een opmerking over hoe je tekst moet bewerken.

Als u een snijder met een bepaalde diameter (vaak 3 mm of meer) gebruikt, is het beter om een tekst van één regel te gebruiken zoals hierboven aangegeven.

Aan de andere kant, als je een gegraveerde of puntige boor gebruikt (vierkante plaat onder een hoek van 45°), is een tekst met dubbele regels niet vervelend en kun je de breedte van de lijn aanpassen door te spelen met de diepte van de gang. We weten wat we doen aan onze houten panelen en het werkt heel goed en het blijft leesbaar.