Ik ben op zoek naar een lettertype waarbij alle letters dezelfde breedte hebben.
Ik zag dat Courier of Consolas er een van was, behalve dat wanneer ik schets in DraftSight of SolidWorks, de breedte niet hetzelfde is ! => Voorbeeld in de bijgevoegde afbeelding.
Iedereen weet een lettertype waar elk van de letters is echt dezelfde breedte ?
Voeg een DXF- of SolidWorks-bestand (2014 of lager) toe.
Ik kan bevestigen dat de lettertypen (True Type), "Courrier New" en "Lucida Console" lettertypen zijn met een constante toonhoogte (vaste breedte). Er is ook "Monotxt", maar het is niet erg mooi.
Wees voorzichtig, in uw voorbeeld beoordeelt u de lengte van de letters en niet de toonhoogte!
Na controle hebben zelfs lettertypen met een vaste breedte afwijkingen (minimale krimpen) als de letters onafhankelijk van elkaar worden gemeten!
Het meest consistente lettertype in termen van tekenlengte dat ik heb getest, is "DejaVu Sans Mono". Als u uw document echter moet verspreiden, vergeet dan niet om het lettertypebestand erbij te voegen, want het is niet standaard op alle computers geïnstalleerd (afhankelijk van de geïnstalleerde software).
Nou, het enige lettertype dat ik heb gevonden is een vierkant lettertype, zoals FORCED SQUARE, maar nogmaals, er zijn kleine verschillen tussen sommige letters...