Ik kijk in een VBA-macro die in een assemblage is gestart om de naam van het onderdeel (het is klaar) en de coördinaten van de oorsprong van dit onderdeel in deze assemblage op te halen om in een Excel-spreadsheet te plaatsen. Dat is wat ik nog niet weet hoe ik het moet doen.
Hier is het stuk code waar het om gaat:
ChildPartCount = UBound(AssChild)
Voor j = 0 Naar ChildPartCount 'Naam en configuratie xlapp. Werkbladen(1).cellen(Rij, 1). Waarde = AssChild(j). Naam xlapp. Werkbladen(1).cellen(Rij, 2). Waarde = AssChild(j). ????
Ik begrijp niet waarom je probeert de positie van de oorsprong te hebben. De componenten van de assemblage begrijp ik, maar de positie van de oorsprong lijkt me een beetje te theoretisch.
Vooral omdat je de positie van de oorsprong gaat hebben, maar niet de richting van de assen. Je kunt het antwoord hier zeker vinden:
Ik heb zoiets gedaan, ik heb een schets gemaakt met referentiepuntposities, ik beheer de positie van de punten en ik zeg dat dit onderdeel op dit punt gaat.
Dat is het probleem met mijn link, hij zoekt naar de coördinaten van het punt in de schets.
Ik ging net naar de werkplaats en ik kreeg precies hetzelfde gevraagd.... namelijk om de positie op Y van bepaalde componenten in een assemblage te achterhalen.