Hallo, ik heb vorige week een training gevolgd bij Axemble en ik merkte dat ik een aantal opties had die erg leuk zijn die eruit sprongen...
En nu probeer ik er een paar te vinden, maar ik kan degene niet vinden die de positie van de schetsafmetingen beheert... Degene die ervoor zorgt dat wanneer je aan een rib trekt, deze anders wordt gepositioneerd, afhankelijk van de positie van de muis... (CF-afbeelding)
Bedankt voor je antwoorden, maar ik heb nog steeds het probleem... Ik weet dat je normaal gesproken door de muis te bewegen de locatie van de kust kunt verplaatsen, dat is precies wat ik graag zou willen vinden... Onmogelijk om het te bemachtigen...
Daarnaast heb ik ook niet alle ribben beschikbaar zoals te zien is op de tweede afbeelding van @Benoit (zie bijgevoegde afbeelding)
@Joss, ik denk dat ik weet waar het vandaan komt! Ben je in een 3D-schets? Deze opties zijn niet beschikbaar in 3D-schetsen!
Dus om uw X/Y- en Z-componenten te beoordelen, is het een weddenschap dat wat u wilt doen niet werkt. Er moeten extra lijnen in lijnlijnen worden getekend om de geprojecteerde lengtes op te halen.
Het is niet nodig om assen toe te voegen in 3D-schetsen, druk gewoon op TAB voordat u uw afmeting plaatst en de muiscursor verandert met de letter van de overeenkomstige as:
Absoluut
Meet de absolute afstand tussen twee punten. Als u op de Tab-toets drukt om de afmeting langs een as in te stellen, blijft u de Tab-toets ingedrukt houden totdat de aanwijzer verandert in een absolute afmeting.
Langs X
Meet de afstand tussen twee punten langs de X-as. Druk eenmaal opde TAB-toets om langs de X-as te dimensioneren.
Langs Y
Meet de afstand tussen twee punten langs de Y-as. Druk twee keer op de TAB-toets om langs de Y-as te dimensioneren.
Langs Z
Meet de afstand tussen twee punten langs de Z-as. Druk drie keer op de TAB-toets om langs de Z-as te dimensioneren.