Herhaalpositie via "curve-driven repeat"

Hallo allemaal, ik heb een klein probleempje dat ik niet kan oplossen. Ik wil, op een holle blanco, een reeks doorlopende gaten maken die 250 mm uit elkaar liggen en met een hoek van 90° bij elke iteratie. Dus probeerde ik de optie " curve-driven repetition", ik maakte een propeller en via de propeller herhaalde ik mijn gaten. Het probleem is dat bij elke herhaling de hoek tussen de holes groter wordt, terwijl ik elke keer 90° zou willen.

Bij voorbaat dank :slight_smile:

Hallo;

Als de stap regelmatig is en de hoek ook, heeft de herhaling van de bocht niet veel zin.
Het spelen van de eerste twee holes en dan een lineaire herhaling van 2x de stap gebruiken is eenvoudiger.

3 likes

Hallo en welkom,
Het is over het algemeen raadzaam om ons de versie van SW en in uw geval de details van de functie en eventueel de schets van de curve als screenshot te vertellen of zelfs om het onderdeelbestand met ons te delen.

1 like

Hallo @Maclane, ik begrijp deze oplossing, maar in het geval van een multibody-onderdeel kan het bijvoorbeeld voorkomen dat de functie twee keer wordt uitgevoerd en herhaald.

@Le_Bidule Mijn SW-versie is 2023 SP5.0

Mijn geleidingscurve is deze propeller.

Het probleem is dat de herhaling wordt gedaan op de iteratie van de helix (wordt een curve) en rekening houdt met de starthoek van de laatste, daarom is elk van je holes enigszins verschoven.
image

1 like

Dus er is geen echte oplossing bij het gebruik van een propeller? Zal er altijd deze kleine discrepantie zijn?

Probeer met " kwantiteit " in plaats van " constante ruimte" voor het aantal herhalingen
of met Uitlijnen met " Originele functie"
maar ik garandeer niets.

Ik heb het daar ook geprobeerd met deze functies, " Constante ruimte" of niet, de offset wordt altijd op dezelfde manier gedaan en voor " Uitlijnen met de oorspronkelijke functie" werkt het niet, want zoals ik herhaal rond een cirkel, als ik de tangentie niet zet, zullen de herhaalde gaten niet op de cirkel zijn, maar buiten het basisvlak van mijn eerste gat.

In ieder geval bedankt voor het beantwoorden :slight_smile:

Hallo

De afstand in de herhaling wordt gemeten langs de curve, in dit geval een helix. Om ervoor te zorgen dat de gaten in een hoek van 90 graden ten opzichte van elkaar worden geplaatst, moet de afstand worden beoordeeld op basis van de propellergegevens en het aantal gaten.
U geeft niet op welke parameters u instelt voor de herhaling.
Zijn ze correct gedefinieerd in het geval van uw geometrie?