Positioneren van een marker via 3 dia's

Hallo

Ik heb een coördinatensysteem Rh (als een horizontaal coördinatensysteem om te zeggen dat ik niet roteer) dat ik graag zou willen positioneren ten opzichte van een Bati (vast) coördinatensysteem.

Voor de positionering van deze Rh-markering zou ik hem zo willen bouwen dat hij het equivalent is van:
- een beweging die volgt op een slede op de X-as,
- een beweging langs een Y-as glijbaan,
- een beweging die volgt op een slede op de Z-as.

Ik heb kunnen doen wat ik wil (zie deel bijgevoegd bij dit bericht).

Aan de andere kant vind ik dat de offset-beperkingen die ik heb gemaakt erg lelijk zijn in die zin dat de X-parameter niet erg duidelijk verschijnt tussen YZ Bati- en YZ Rh-vlakken, hetzelfde geldt voor de Y-parameter met de XZ Bati- en XZ Rh-vlakken.

Dit is wat me stoort aan de zeefdruk:

Heeft u ideeën voor de constructiekenmerken met betrekking tot offsetbeperkingen die moeten bestaan uit assen langs de x-, y- en z-assen?

Bij voorbaat dank voor uw hulp.

corps3ddls.zip

Ik kijk naar je bestand, maar voor mij, als je op zoek bent naar een betere weergave, zal ik de gebruikersinstellingen maken om de offset-waarden van de beperkingen aan te sturen (in de "verberg"-modus) en FTA gebruiken om 3D-annotaties (3D-dimensie) zichtbaar te maken.

Voor het eerste punt "als u op zoek bent naar een betere weergave, zal ik de gebruikersparameters maken om de constraint offset-waarden aan te sturen (in de "verberg"-modus) "), lijkt het mij dat ik al gebruikersparameters heb geplaatst en dat ik ze heb gekoppeld aan mijn offset-beperkingen.

Voor punt 2 "Ik zou FTA gebruiken om zichtbare 3D-annotaties (3D-dimensie) te maken", waarom niet, zelfs als het in het begin, als ik het in de basisworkshops kan doen, zou het bij mij passen. 

Dank u voor uw hulp.

Hallo ja OK voor gebruikersinstellingen.

Met mijn gebruikersrechten en de CATIA-configuratie heb ik niets in deze zin gevonden.

Kijk onder  :

Hulpmiddelen / Opties / Algemeen /Parameters en maatregelen "Beperkingen en afmetingen"

Tools / Opties / Infrastructuur / Productstructuur

Gereedschap / Opties / Mechanisch ontwerp / Assemblageontwerp

Hulpmiddelen / Standaarden

Je hebt misschien meer opties dan ik