Hoi allemaal
Ik probeer een cilindrisch apparaat (in een vliegtuig) plat te maken door weergaven (zoals foto's) elke X graden van mijn 3D op te halen (door eromheen te draaien).
Zodat ik met alle aanzichten die op de 3D zijn genomen een soort mozaïek van de aanzichten kan maken (alsof we stukjes papier aan het lijmen zijn nadat het vel door een versnipperaar is gehaald).
Het probleem dat ik tegenkom is de positionering tussen elke weergave om een algemeen plat plan van mijn apparatuur te verkrijgen.
Ik heb overal op de forums gekeken en het lijkt mij dat er geen eenvoudige oplossing is om de ene weergave op te zetten in relatie tot de andere met een dimensie.
We kunnen uitlijnen op basis van de oorsprong of het centrum, maar niet op basis van een afstand.
Heeft iemand een andere oplossing dan het maken van een maccro (die automatisch de positie van de weergaven zal hebben)?
Ik weet dat het mogelijk is om een lijn in het plan te maken om met de hand aan te passen, maar waar ik naar op zoek ben, is een nauwkeurige of zelfs configureerbare methode.
Als ik niet duidelijk ben, kan ik het nog een keer uitleggen =) .
Hallo
Kortom, u krijgt een panoramisch uitzicht op uw montage???
Het lijkt mij dat het niet haalbaar is zonder macro of andere add-on ...
Is het niet haalbaar met een camera en een bewegingsstudie?
Hallo
Wat betreft het afstandsprobleem heb ik half een oplossing gevonden, aangezien de andere waar ik aan dacht de zoom en de normale elke keer verandert.
Je plaatst jezelf in de profielweergave van je cilinder en gebruikt dan de omhoog/omlaag-toets van je toetsenbord, het duurt 6 slagen om 90° te doen (ik heb de verhoging niet gevonden of gewijzigd, voor de zijkanten maar niet voor de toetsen).
Elke keer dat je "shiftt" creëer je een persoonlijk beeld. V1 V2 V3.... En de zoom verandert niet en is nog steeds goed georiënteerd. (als je wilt beoordelen, vergeet dan niet het type echte kansen te controleren)
Het enige probleem is dat je in de lay-out voor elke weergave de hele kamer hebt en daarom kun je ze niet "monteren" om bijvoorbeeld een panorama te maken (als we het idee goed hebben begrepen).
Zoals je op mijn model kunt zien, heb ik een 2e volume gemaakt in de hoop de platte gezichten van de "gismo" te kunnen gebruiken om x increment te maken, maar het werkt niet, omdat de zoom verandert, de normale verandert van richting zoals het past, ik dacht zelfs dat het zoomeffect te wijten was aan de vlakken die uitstaken, maar nee....
Wat betreft het samenstellen van elke weergave om er meer dan één te vormen, zou u uw cilinder voor elke weergave in plakjes moeten snijden. Maar het zal altijd iets bij benadering geven als het eenmaal van begin tot eind is geplaatst. (het hangt allemaal af van de gekozen stap die op dit moment vaststaat)
Als u een bestaand voorbeeld heeft van wat u zoekt, zijn wij nemers.
Een foto zegt meer dan een hoofdstuk bla bla;) en vermijd off-topic.
Edit: een klein idee na validatie van de post, pan een sinaasappel door elk kwart van de sinaasappel rechtop te staan en maak er een foto van. Natuurlijk, hoe groter de buurten, hoe meer het uitpuilende effect en hoe fijner het is, hoe dichter we bij de realiteit zullen zijn.
(In de hoop begrepen te worden XD ... maar SHHH)
Vriendelijke groeten
vues_mulitple_mep.png
Ik weet niet of je met de camera een plat beeld van de montage in 360° weergave kunt krijgen
Het is een roterende scanner die je eigenlijk nodig hebt, ik dacht erover om het panorama van de smartphone te gebruiken, maar het is een heel dom idee. (die ik durf te delen lol)
Kijk anders of je onderdeel kan worden omgezet in plaatwerk en maak een rol
Hallo
Een oplossing die vaak wordt gebruikt, is om textureren te doen met software van het type MODO 901.
Ik zeg modo, omdat het compatibel is met SW, inderdaad de photoview360-software was een lichte versie van MODO Luxologie (Foundry), nu vervangen door Bunkspeed (ook bekend als Vizualize).
Stel de vraag op de Foundry- of Zbrush-forums.
Het maken van een "snede" met een niet-gesloten cirkelvormige schets zou moeten werken.
@FUZ3D: om de rotatiestap op het toetsenbord aan te passen, bevindt deze zich in de optie Systeem/weergave
Dus bedankt voor het delen van zoveel oplossingen.
Voor het onderwerp zal ik meer details geven.
Helaas kan ik de montage die ik probeer te "ontvouwen" niet met u delen omdat het een gevoelig onderwerp is, dus geen foto's om u aan te bieden.
Desalniettemin is het een samenstel van elementen die aan elkaar zijn bevestigd en een riem vormen rond een groot cilindrisch object (we hebben het over tientallen meters).
Dus rond dit object zullen we verschillende riemen vinden die het cilindrische object volledig bedekken (dit is op het gebied van thermische isolatie "index" xD).
Dus in je antwoorden komt het dichtst in de buurt van wat ik zoek inderdaad een methode om een assemblage te scannen door er omheen te draaien.
Ik hoop dat ik je heb geholpen met deze beschrijving.
@stefbeno Heel erg bedankt;)
@Psyno bedankt voor je info.
Inderdaad, 10m is niet klein.
Wat is het doel van je manipulatie? gewoon een vlakke weergave van een 3D SW-onderdeel (in stappen van x°) of een echte platte weergave hebben en afmetingen nemen?
Als dit het 1e geval is nu we weten waar we de verhoging met de pijlen van het toetsenbord kunnen vinden, moet je nog steeds je volume in een kaart knippen en ze allemaal isoleren voor elke aangepaste weergave. (zeer lang, afhankelijk van je increment)
Om het uitpuilende effect op de MEP te verminderen, moet het bovendien in de bedrade modus blijven.
Als ik een beetje tijd heb doe ik een test (het meest irritante is om een onderdeel uit te vinden, maar ik heb mijn eigen idee;))
Uiteindelijk is het geen boog maar een veelhoekige schets die werkt.
Zo eenvoudig in te stellen ten opzichte van de geometrie.
Bijgevoegd is een voorbeeld gemaakt in SW15.
piece2.zip
Nou, het hangt allemaal af van wat je probeert te doen. Want dit heeft niets te maken met wat je vraagt in je 1e post.
Het ontvouwen van een bestaand onderdeel of het uitvoeren van een bewerking die je op een cilinder "windt", in dit geval is er de wikkelfunctie die bestaat en die ik in mijn voorbeeld hieronder heb gebruikt.
In mijn geval een groef met een variabele vorm die ik in stukken snijd.
Aan de andere kant moet je om te knippen verschillende configuraties maken om ze te isoleren en te onthouden.
Ik heb een beetje vals gespeeld door in 6 delen te knippen, maar slechts 3 configuraties te doen (zie voorbeeld confi 1 die een stuk heeft en het tegenovergestelde)
Aan de andere kant moet je 6 persoonlijke weergaven opslaan
Verknoei daarna niet in de MEP voor de bestelling en de activering van de configuraties
Ik heb met opzet 3 solide foto's achtergelaten voor het uitpuilende effect waar ik het over had.
Hier is de oprolfunctie die ik heb gebruikt.
U kunt kiezen of het gaat om een materiaalverwijdering of extrusie of gewoon een snede.
vues_mulitple_mep3.png
Je kamer 2 is leeg voor mij;) Heb je erover nagedacht om het op te nemen voordat je een compositie maakt om mee te nemen?
Ik zal mijn huidige benadering uitleggen om deze uitgevouwen assemblage van onderdelen rond een cilindrische apparatuur te maken.
Om te beginnen heb ik een 3D-schets gemaakt om via deze schets om de 1° vlakken te positioneren. Door bij elk plan en schetsvoorbeeld een naam te geven: plan 1, schets 1.
Dit stelt me in staat om een vooraanzicht van elk vlak in de assemblage op te slaan (door de aanzichten op dezelfde manier te benoemen: schets 1 = > vlak 1 = > aanzicht 1).
Vervolgens heb ik een MEP gemaakt waar ik aanzichten van de algehele vergadering invoeg en waar ik de aanzichten bijsnijd dankzij een schets die is bijgevoegd bij de schets die ermee overeenkomt, bijvoorbeeld: Schets 1 snijdt weergave 1 bij enzovoort voor de 360-weergaven...
Dus ik krijg 360 weergaven van de assemblage die een glimp opvangen van slechts 1° van de assemblage, allemaal verticaal gepositioneerd ten opzichte van hun oorsprong, maar als ik ze horizontaal positioneer ten opzichte van de oorsprong, aangezien elke weergave een identieke oorsprong heeft, worden mijn weergaven over elkaar heen gelegd.
Vandaar mijn vraag uit post 1, kunnen we de ene weergave ten opzichte van de andere instellen, zodat ik de weergaven ten opzichte van elkaar kan positioneren en een vlakke weergave krijg van de hele omtrek van mijn totale assemblage?
Ik hoop dat ik je meer precisie heb gegeven door mijn huidige aanpak uit te leggen.
Nu denk ik dat er misschien een andere manier is om dit resultaat te krijgen op basis van je antwoorden.
Ik denk dat de circulaire scan met een SW-camera misschien zou kunnen bereiken wat ik nodig heb, maar is het mogelijk?
Om het plan te verkrijgen, moet ik de graden aangeven en aantekeningen maken die aan de verschillende onderdelen zouden hangen, zodat de monteurs ter plaatse dit of dat onderdeel gemakkelijk kunnen positioneren.
Naar je toetsenborden! =D