Omdat ik niets van macro wist en me in het onderwerp begon te verdiepen, vroeg ik me af wat de grenzen van de maccros waren?
Zijn ze beperkt tot Solidworks of kunnen andere Dassault Système-producten in de maccros worden opgenomen?
Laat het me uitleggen: Als ik een maccro wil maken die mijn bestand opslaat in .sat en vervolgens deze .sat opent in Draftsight met het /acisin-commando en het vervolgens weer opslaat in .dwg, kan het dan werken of gaat het de mogelijkheden van een maccro te boven?
Een ander voorbeeld: aangezien "opslaan als pdf" voor mij niet zo goed werkt en ik met veel grafische bugs eindig, print ik mijn Europarlementariërs met PDFcreator. Is het mogelijk om onder pdf creator af te drukken met behulp van een maccro?
Met DraftSight zal dit waarschijnlijk mogelijk zijn met de pro-versie, omdat de standaardversie geen LISP-routine ondersteunt (de taal van SolidWorks is de VBA).
AutoCAD kan ook VBA gebruiken, dus zou dat moeten kunnen. Maar het zal gemakkelijker zijn om het in 2 stappen te doen: een macro in SolidWorks, een in AutoCAD (maar waarschijnlijk niet onmogelijk in een enkel programma met VB.NET).
In feite staat VBA voor Visual Basic for Application.
Het wordt ook gebruikt voor de hele Microsoft Office-suite (Excel, Outlook, enz.) en vele andere software.
Dus, @remrem, nou eigenlijk ja, solidworks kan opnemen in .dwg maar niet in 3D-.dwg!! je moet een ACIS-formaat en draftsight doorlopen om de 3D in autocad te kunnen hergebruiken, vandaar de maccro waarin ik geïnteresseerd ben;)
En @PL, is het mogelijk om te printen met PDF Creator? Ik nam dit voorbeeld omdat om af te drukken met pdf creator, voordat je de locatie van het bestand kiest, een PDF creator-venster wordt geopend en je moet op ok klikken om vervolgens over te schakelen naar de Windows-browser om je bestand te kiezen en ik vroeg me af of een macro dit aankon ...
PS: bedankt voor de remrem link en voor de uitleg van @PL ;)