Mogelijkheid om de revisie en het versienummer van het bronbestand te rapporteren in de EPDM-opmerking van een PDF die automatisch wordt gegenereerd via EPDM-taken

Hallo

We maken gebruik van automatische pdf-generatie bij het goedkeuren van onze plannen via een EPDM-opdracht.

Bij elke goedkeuring initieert EPDM een specifieke taak om de pdf van het goedgekeurde plan te maken.

Het probleem is dat de opmerking die bij elke nieuwe release hoort, altijd is: "SOLIDWORKS Task Add-in".

Ik wil deze opmerking graag kunnen aanpassen, zodat ik de revisie-index en het versienummer van het originele bestand dat is gebruikt om deze pdf te maken, kan toevoegen.

Dit zou het mogelijk maken om in één oogopslag te weten of versie 5 van de pdf overeenkomt met die van revisie 1 of revisie 3. Momenteel zijn we gedwongen om door de bestanden te snuffelen die aan elke pdf-versie zijn gekoppeld: het lukt ons, maar het is een beetje lang en niet erg praktisch (vooral als we op zoek zijn naar een iets oudere versie van een document met 15 of 20 versies).

Als iemand een oplossing heeft, ben ik er helemaal voor.

Dank u allen.

Hallo, welke module gebruik je om de PDF's te genereren?

Met behulp van de DocPublish-tool in de MyPDMTools-invoegtoepassing kunt u de incheckopmerking instellen met behulp van de variabelen die aan het bestand zijn gerelateerd. Zie de schermafbeelding in de bijlage.

U kunt ook de naam van het gegenereerde pdf-bestand instellen.

2020-10-19_10h51_50.png
2 likes

Bedankt voor de feedback.

Wij zijn geen MyCad-abonnees en hebben daarom hun PDM-tools niet geïnstalleerd.

Anders is dat inderdaad wat we willen doen, maar door EPDM in te stellen / aan te passen (dus nu weet ik zeker dat het haalbaar is aangezien Visiativ het voor elkaar heeft gekregen :-) )

Hallo

Als ik het goed begrijp, worden uw PDF-bestanden opgeslagen in de kluis. Ik zie geen enkele manier om het archiefcommentaar te veranderen, behalve door een specifieke ontwikkelaar (zoals Visiativ moest doen).

Daarna is er waarschijnlijk een manier om dingen op Exel te doen door de links van een bestand via een macro op te vragen.