Is het mogelijk om twee lichamen te combineren (aftrekken) en te behouden?

Hallo

Ik ben nieuw bij SolidWorks voor een project, en ik zit momenteel vast met het combineren van lichamen.

Ik moet het ene volume van het andere aftrekken. Hiervoor vond ik de functie "Combineren/Aftrekken", die goed werkt en het volume retourneert dat ik nodig heb. Aan de andere kant wist het de verwijderde body, die ik graag zou willen behouden. Ik wil het houden omdat ik de afmetingen zou moeten variëren (voor berekeningen later) en elke keer mijn volume dienovereenkomstig zou moeten aanpassen. Is er een manier om dat te doen?

Ik weet niet of mijn verzoek duidelijk genoeg is, dus voor meer details voeg ik een afbeelding van mijn project toe.

Bij voorbaat dank voor uw advies.

projet_sw.png

Het lijkt mij dat dit niet mogelijk is, ik had inderdaad vals gespeeld door destijds een kopie van het lichaam te maken om het af te trekken om het originele lichaam te behouden.

Meneer hackt level 20/20!

2 likes

Een oplossing zou kunnen zijn om een afgeleid deel te maken, d.w.z. dat u uw deel (de stoel) in een ander deelbestand plaatst waar u uw aftrekking doet.
Dit betekent dat je 2 gekoppelde bestanden hebt.

1 like

Goedenavond 

Je zou kunnen zien met de kruisingstool, zodat je het volume kunt kiezen dat je wilt behouden.

gewoon  "plaats ze in een nieuwe kamer"  nadat je ze hebt geselecteerd in de volume- of oppervlaktelichamen, het is aan jou .

codially

Franciscus

1 like

Hallo

Van mijn kant gebruik ik dezelfde oplossing @sbadenis, het is naar mijn mening de eenvoudigste en snelste oplossing.

1 like

Hallo

Nicolas, heb je je probleem kunnen oplossen?

Zo ja, kunt u ons uitleggen hoe?

Bedankt