Ongetwijfeld zijn er al heel wat verklaringen overal, maar te veel laat ons niet meer kiezen.
Ik heb 20-30 jaar geleden nooit met een CAD-programma voor bouwplannen gewerkt.
Vandaag moet ik weer projecten tekenen, dus ik wil graag het Draftsight-programma proberen. (Ik heb ook een paar uur met Solid Edge 2D gewerkt)
Dit lijkt eenvoudig genoeg, behalve misschien de keuze voor arcering, die heel anders is in het werkblad op schaal 1:1 dan in de schalen voor papieruitvoer.
Maar ik ben bang om snel in de war te raken met de lijndiktes, de aanpassing van de klappen, ... Kortom, om op een onhandige manier te beginnen.
waar kan ik een gids vinden "om aan de slag te gaan met het tekenen van een architectonisch project in 2D CAD"
http://abouthouses.eu/fr/node/478: dit is een klein herinneringsblokje voor functies.
http://fr.tuto.com/draftsight/draftsight-fondamentaux-et-creation-plan-architectural-draftsight,33948.html: het is natuurlijk een betaalde video-tutorial, maar het bevat een boogplan van A tot Z.
Ik denk dat het, door het tot op de letter te volgen, buitengewoon interessant kan zijn omdat het alle "sleutel" -functies op dit gebied samenvat.
Maar ik zie dat je me documenten aanbiedt die te maken hebben met industrieel ontwerp in het algemeen, of met het ontwerp van het gebouw. Aan die kant ben ik behoorlijk op mijn wenken bediend. Ik heb bijna 20 jaar als architect gewerkt, plannen getekend, gevels, technische details, .... Op papier, met mijn kleine rotringen
Wat me meer vraagt bij een CAD-programma is om goed te beginnen met de lagen, om de lijnkleuren van de vellen te hanteren in plaats van de lijndiktes, om de arceringsproblemen op te lossen, ... En waarschijnlijk nog veel meer dingen die je waarschijnlijk beter moet weten als je begint in plaats van alles opnieuw te moeten bewerken als een project al vergevorderd is.
In feite heb je een basishandleiding nodig over het gebruik van lagen, streken en andere functies van software, wetende dat alle software op dit punt gelijk is (of dichtbij komt).
In dit geval raad ik je aan om enkele video-tutorials te bekijken en over te slaan als dit iets is dat je al onder de knie hebt, voorbeeld van onderzoek:
Of hier is een korte tutorial (die niet over hetzelfde onderwerp gaat, dat geef ik toe) die je vraag over lagen en lijndiktes lijkt te beantwoorden, d.w.z. hoe je de basistools beheert: