Hallo allemaal, ik wil een simulatie doen op een tanksteun met de solidworks Xpress-simulatie, behalve dat wanneer ik in het stadium van het uitvoeren van de simulatie kom, het me vertelt dat het "het gaas is mislukt", ben je dit probleem ooit tegengekomen en heb je een oplossing om het op te lossen? Bij voorbaat dank voor uw hulp.
Hallo aan jou,
Ik ben geen expert op het gebied van simulatie, maar het kan komen door de finesse van je mesh.
Maak een grovere maaswijdte, dit vergemakkelijkt de berekening en de snelheid van uitvoering.
Je kunt het altijd verfijnen als je de resultaten te grof vindt.
A+
Hallo aan jou, maar ik heb deze stap al gedaan en er zijn geen verschillen
Netwerken is altijd het heikele punt, zeker bij Express.
Ik kreeg de volgende truc: zet de grootste maaswijdte gelijk aan een derde van de kleinste dikte.
Eventueel kunt u ons het onderdeel toesturen?
Hallo, ik denk dat Xpress alleen monocorp-volumeonderdelen ondersteunt. Geen montage, geen multibody, geen romp, geen gelaste constructie... Dit alles is goed gedaan, op Simulatie, maar op Xpress heb ik twijfel...
Voor het falen van mazen zijn er twee mogelijkheden:
- ofwel is het gaas te "fijn", we overschrijden de capaciteit van de machine in berekening en/of geheugen
- ofwel is de maaswijdte te "grof" = de maaswijdte is groter dan de kleinste diktes van uw onderdeel.
Bedankt voor al je antwoorden, maar ondanks je paar oplossingen werkt het nog steeds niet, bedankt voor je hulp