Hoi allemaal
Ik ontwierp een reeks niet-gestandaardiseerde flenzen die overeenkomen met onze fabricage met verschillende geometrieën die verband houden met families van onderdelen om verschillende configuraties te hebben.
Bij het tekenen van het onderdeel wil ik graag dat de naam van de dimensie die in de schets van mijn flens staat, en die ik in de onderdeelfamilie vind, verschijnt als een voorvoegsel van de dimensie; Zo is bijvoorbeeld de oorspronkelijk genoemde buitendiameter "D1@esquisse1" gewijzigd in "Ø exter" om de afmetingen gemakkelijker te kunnen vinden bij het maken van nieuwe configuraties in de onderdeelfamilie.
Dus ik zou het leuk vinden dat wanneer ik op mijn tekening citeer, mijn afmeting bijvoorbeeld "Ø exter 195" of gewoon "Ø exter" wordt. Dit stelt me in staat om een standaardplan te verstrekken, vergezeld van een Excel-tabel met de afmetingen die overeenkomen met de configuraties aan de leveranciers die ze vervaardigen. Ik heb veel van dit soort plannen met elke keer een goed dozijn verschillende beoordelingen.
Ik kon niets vinden in Solid, maar misschien heb ik het gemist of misschien bestaat deze functie niet, in welk geval ik alle afmetingen handmatig moet wijzigen... :(
Bij voorbaat dank voor uw bijdragen
Sebastian