Hallo
Ik probeer de vervorming te simuleren die een bol die in contact komt met een vliegtuig zou ondergaan, als er een kracht zou worden uitgeoefend die normaal is voor het vlak.
Ik heb de Hertz-theorie onderzocht en ben op zoek naar implementatie op Solidworks, maar ik ben helemaal geen expert in het veld en ik heb veel moeilijkheden.
Allereerst kan ik de bol/vlak geen contact maken, ik heb veel onderzoek gedaan en youtube-video 's geraadpleegd om verschillende methoden uit te proberen (maak een referentievlak om het middelpunt van mijn bol te laten samenvallen, gebruik twee omwentelingen en creëer een ander vlak, maak een scheidslijn op de bol, bewerk de functies), maar er komt niets tot bloei
Zou een liefdadige ziel mij stap voor stap kunnen leiden, zodat ik mijn bol op dit vlak kon rollen?
Zou een persoon die expert is in simulatie mij ook kunnen informeren over de stappen die de vervorming uitvoeren, ik heb gelezen dat het een niet-lineaire studie is met behulp van de eindige-elementenmethode.
Ik zou dan mijn bol tussen twee parallelle vlakken willen blokkeren (om de contacten van een bal tussen twee paden van een lager ruwweg te modelleren), zullen er andere verschillende manoeuvres nodig zijn of zal ik gewoon moeten reproduceren wat we deden voor het eerste contact met de vlakbol?
Bij voorbaat dank voor uw hulp. Ik voeg een foto toe van mijn twee stukken
capture.png
1 like
Hallo
Als je niet al te veel haast hebt, kan ik kijken.
Aan de andere kant is er iets in je verklaring dat me op mijn hoofd doet krabben. Je hebt het over een bol ingeklemd en vervorming die nog steeds prima is, maar nadat je hebt gezegd dat je de bol wilt rollen, zie ik het nut er niet van in.
Ik denk dat als je simulatie zegt, je het eigenlijk hebt over bewegingsstudies met beweging en dat heeft niets te maken met PEF-simulatie.
Welke van de twee wil je???
Zeg alsjeblieft of je peer of kaas of beide wilt!
Aan de andere kant is het haalbaar om de weerstand te zien van de materialen die de grond of de lucht zijn.
Vriendelijke groeten
PS: ben je student???
Dank u voor uw antwoord
Ik zou graag de vervorming van de materialen willen simuleren wanneer de bal precies is ingeklemd, maar eerst gewoon het vlakke bolcontact om de orde van grootte van de vervorming te visualiseren. De Motion-kant interesseert me niet.
bedankt voor je betrokkenheid, en ja, ik ben een student
Goedenacht
Hallo Dodo
Oké, als je dat eenmaal hebt gezegd, waar kunnen we je mee helpen, want je voegt geen onderdelen of samenstellingen samen, je zegt niets over de afmetingen of materialen van de bol, de grond en de lucht. U stelt niet op zijn minst het ontwerp van de simulatieparameters voor, zodat wij u kunnen vertellen of u op de goede weg bent en welke elementen moeten worden gecorrigeerd.
Zoals mijn kleine forumgenoten zouden zeggen, we helpen, maar we doen het niet in de plaats van.
Voeg volledige STP-bestanden toe.
Vriendelijke groeten
Hallo
Goed gedaan, ik geef meteen door!
De bal heeft een straal van 3 mm en de dikte van de stalen plaat is 1 mm, de twee componenten zijn van roestvrij staal, ik heb de plaat op een houten steun bevestigd, maar voor hout is er geen elasticiteitsparameter, behalve de balza, dus ik heb deze gebruikt om niet te zien hoe ik de foutmeldingen van solidworks kon omzeilen.
solidworks.zip
Over het algemeen moet je een take-away samenstelling of pack'n go maken. In jouw geval (1 asm en 2 prt) kun je ze direct dichtritsen.
Zet dan de rits als bijlage bij je bericht
1 like
@Stefbeno (die ik huldig) terecht, want anders worden de verbindingen tussen de onderdelen doorgesneden en zijn de assemblages onbruikbaar.
In de tussentijd, en als ik jou was, zou ik me niet druk maken over houten borden. Ik zou liever een virtueel oppervlak gebruiken (dat je flexibel kunt maken door de min- en max-waarden aan te geven) om de vellen te beperken. Gezien de diameter van uw kogel is het niet waarschijnlijk dat deze het plaatwerk vervormt. Ik merk echter op dat we geen indicatie hebben van de kracht die op de bovenplaat zal worden uitgeoefend.
Aan Plutarchus
Hoe creëer je zo'n flexibel oppervlak? Met de rechtermuisknop kan ik mijn oppervlak virtueel maken, maar hoe verander ik de kenmerken achteraf?
Ik ben van plan de kracht te variëren tussen 100 en 10000 N,
Heel erg bedankt, tot later!
Hallo
In de simulatie==>Contacten tussen sets==>de Virtual Wall-functie kun je deze instellen op flexibel, maar je moet de waarden in N specificeren (een waarde die je niet lijkt te kennen).
Ik denk dat je door op het net te zoeken informatie over flexibiliteit kunt vinden.
Vervolgens moet u het materiaal in SW maken door alle parameters in te voeren. Het is dit materiaal dat voor de simulatie moet worden gebruikt of een benadering moet maken van de virtuele muur.
Tussen ons, uw plaatwerk met een bal die het met 1 ton drukt, het zal stampen en zal niet meer rollen. Tenzij je het plaatwerk vervangt door gehard of in ieder geval dikker staal en een van de hardste op de raceway.
Nogal tussen ons, maar ik zal het aan niemand vertellen, ik heb de indruk dat je veel kennis mist om zo'n project uit te voeren. Wat me stoort, is dat je vraagt, dat je zinnen erg ontwijkend zijn, maar vooral zonder alle elementen te geven waarmee rekening moet worden gehouden.
Je zou op zijn minst kunnen zeggen waar dit ding voor is en waarom hout met plastic het net zo goed zou doen. Er is een verschil tussen samenwerken en Allo! Alstublieft 11 11!
Veel succes voor de toekomst