Grondstofprijzen

Hallo 

Ik moet mijn offertes in mijn bedrijf verfijnen, maar ik mis snaren op mijn boog! Ik wil de kosten van grondstoffen op een relevante manier evalueren en ik heb uw hulp/retourzendingen nodig.

Hoe evalueer je de kosten van grondstoffen? Heeft u een website/formulier om de kosten qua materialen te evalueren? Meestal een 500x500 POM-plaat dikte 40, hoeveel kost dat? Ervaring? Hoe evalueert u vervolgens de productiekosten (verspaning, plaatwerk, enz.)

Bedankt

Hallo

Het hangt allemaal af van uw aankoopprijs en de marges die u toepast en de drop-rate en het uurtarief van de snijbewerking (plasma/waterjet).

2 likes

De productie wordt aan ons uitbesteed, ik zou graag een nauwkeurigere schatting willen maken, in de pre-project- en verkoopfase, een kostenpost voor de grondstoffen.

Hallo

Je zult verschillende moeilijkheden tegenkomen omdat je hebt (verkoop je terugkerende sets maar met verschillende configuraties of doe je alleen speciale en altijd nieuwe dingen.
1°) de kosten van de grondstof

2°) de kosten van het voorgeruwde of afgewerkte materiaal bij lasersnijden

3°) de kosten van het verwerkte materiaal (bv. een onderdeel dat met een laser is gesneden, gebogen en vervolgens weer naar de machine is teruggebracht om materiaal te verwijderen voor bijvoorbeeld frezen of verzinken, en uiteindelijk automatisch of door een lasser wordt gelast, enz.

4°) u heeft de verwerkingskosten van uw onderaannemer en de marge van deze laatste en de transportkosten. Een Franse onderaannemer is gemiddeld 4 tot 4,5 duurder dan een werkplaats in Roemenië.

Kortom, het is erg ingewikkeld

De oplossing zou zijn om samen met uw onderaannemers standaardonderdelen en samenstellingen te definiëren en samen met hen een reeks bruto, halffabrikaten, afgewerkte prijzen te definiëren, aangezien het een kwestie is van een eerste schatting vóór het project. Aan de andere kant moet u voor verkoopprojecten meer samenwerken met uw onderaannemers in een win-winrelatie vanuit de alfaversies van uw pakket.

Cf: een zeer recente post over kosten die je meer zal vertellen.

Vriendelijke groeten

1 like

Na wat onderzoek is PMO een semi-kristallijn thermoplastisch materiaal, dus voor mij zal ik offertes maken van mensen die dit soort producten installeren. 

Dank u allen voor uw antwoorden, allemaal zeer constructief. 

Ik verwachtte geen eenvoudig en eenduidig antwoord. Wij zijn een industriële integrator/mechanische ontwerpeenheid. Wij werken niet met grondstoffen. Het is slechts een speciale machine en geen serie, althans voorlopig. Van mijn kant, om een betere inschatting van de prijzen te krijgen, zal ik een database opbouwen van de verschillende stukken die ik tot nu toe heb kunnen maken en de prijs aangeven die voor de realisatie is betaald. Dit zal me, hoop ik, in staat stellen om de productiekosten van mijn oplossingen beter te beoordelen.

@Zozo_mp: Over welke functie heb je het? 

Goedenavond @charlesl

Ik verwees naar deze positie   https://www.lynkoa.com/forum/solidworks/co%C3%BBt-de-revient-de-soudure

Als u tevreden bent met de gegeven antwoorden, kunt u het onderwerp dan afsluiten door een van de antwoorden te selecteren.

Vriendelijke groeten