Hoi allemaal Ik heb een probleem wanneer ik een assembly op Composer wil openen, wanneer ik de assembly naar composer sleep, is er een belasting en dan verschijnt de assembly niet, ik zie de creatieboom maar alles is niet aangevinkt en ik kan niets controleren. De assemblage heeft veel onderdelen en wordt geopend in "Complex Assembly Mode" op Solidworks, is er een link? (Bijgevoegd is de foto van Composer)
Solidworks had ons gevraagd om in opties/samenstellingen het volgende uit te vinken:
Complexe montagemodus gebruiken
Beheer van grote ontwerpen gebruiken
Laad automatisch lichtgewicht onderdelen
Het lukt ons om subassemblages of unieke onderdelen te openen, maar geen grote assemblages. Het meest verrassende is dat een subset die je in composer weet te openen, niet zichtbaar is in een grote assemblage.
Persoonlijk had ik ook soortgelijke problemen met elementen van mijn assemblages die wel in de creatieboom verschenen, maar niet in de viewport en niet controleerbaar waren in de creatieboom.
Door op internet te zoeken en 1 week te besteden aan het testen van verschillende configuraties en importoplossingen, blijkt dat de onderdelen deze vakjes (zie PJ) nodig hadden om te worden aangevinkt!
Het is dwaas omdat mijn onderdelen in kwestie niets bijzonders zijn, maar hey, het loste mijn probleem op zonder me meer te veroorzaken.
Ik heb het geprobeerd door de vakjes van Imoreau uit te vinken en de importopties van françois.mohara aan te vinken. Het probleem blijft hetzelfde...
Maakt niet uit, ik ga stilletjes huilen, maar wetende dat ik niet de enige ben die het probleem tegenkomt... Laten we hopen dat Solidworks ermee bezig is!
Ik kwam hetzelfde probleem tegen als jij bij grote assemblages, ik heb een oplossing gevonden en van mijn kant werkt het. Op SW moet u het gebruik van de complexe montagemodus in "Systeemopties - Samenstellingen" uitschakelen.
Aangezien het importeren op SW Composer correct is uitgevoerd, zijn er geen weergavefouten meer.
Ik zie dat een aantal van jullie het feit noemt dat het openen van het bestand in de lichte modus een probleem is. Aan de andere kant kan ik mijn assemblage opslaan in de opgeloste modus en de complexe montagemodus deactiveren, deze wordt nog steeds geopend in de lichte modus.