Probleem met assemblageweergave op Solidworks Composer

Hoi allemaal
Ik heb een probleem wanneer ik een assembly op Composer wil openen, wanneer ik de assembly naar composer sleep, is er een belasting en dan verschijnt de assembly niet, ik zie de creatieboom maar alles is niet aangevinkt en ik kan niets controleren. 
De assemblage heeft veel onderdelen en wordt geopend in "Complex Assembly Mode" op Solidworks, is er een link?                          (Bijgevoegd is de foto van Composer)

Heb je een idee? 
 Bedankt.

capture.png

Hallo

Hetzelfde probleem voor mij, ik zie alleen enkele stukken, en het is onmogelijk om degene te controleren die niet is aangevinkt....

Ik merkte dat het logo veranderde afhankelijk van of je kon controleren of niet:

- Als het onderdeel een SOLIDWORKS-logo (onderdeel of assemblage) heeft, kan het niet worden gezien of gecontroleerd.

- Als het onderdeel een logo heeft in de vorm van een kleine groene of paarse kubus, dan kun je het openen in Composer.

De kubusvormige logo's komen hiermee overeen:

https://www.lynkoa.com/sites/default/files/questions/answer/26/07/2013/composer_icones.jpg

Solidworks had ons gevraagd om in opties/samenstellingen het volgende uit te vinken:

• Complexe montagemodus gebruiken
  • Beheer van grote ontwerpen gebruiken
  • Laad automatisch lichtgewicht onderdelen

Het lukt ons om subassemblages of unieke onderdelen te openen, maar geen grote assemblages. Het meest verrassende is dat een subset die je in composer weet te openen, niet zichtbaar is in een grote assemblage.

Ik graaf....

Hallo

Persoonlijk had ik ook soortgelijke problemen met elementen van mijn assemblages die wel in de creatieboom verschenen, maar niet in de viewport en niet controleerbaar waren in de creatieboom.

Door op internet te zoeken en 1 week te besteden aan het testen van verschillende configuraties en importoplossingen, blijkt dat de onderdelen deze vakjes (zie PJ) nodig hadden om te worden aangevinkt!

Het is dwaas omdat mijn onderdelen in kwestie niets bijzonders zijn, maar hey, het loste mijn probleem op zonder me meer te veroorzaken.

In de hoop dat het ook voor jou werkt!

Vriendelijke groeten

capture.jpg

Hallo
Hoe is het je gelukt om de opties voor import te krijgen? Staat het op Composer? 
Bedankt 

Hallo

Ik heb hetzelfde probleem!

Ik heb het geprobeerd door de vakjes van Imoreau uit te vinken en de importopties van françois.mohara aan te vinken. Het probleem blijft hetzelfde...

Maakt niet uit, ik ga stilletjes huilen, maar wetende dat ik niet de enige ben die het probleem tegenkomt... Laten we hopen dat Solidworks ermee bezig is!

Hallo

Ik kwam hetzelfde probleem tegen als jij bij grote assemblages, ik heb een oplossing gevonden en van mijn kant werkt het. Op SW moet u het gebruik van de complexe montagemodus in "Systeemopties - Samenstellingen" uitschakelen.

Aangezien het importeren op SW Composer correct is uitgevoerd, zijn er geen weergavefouten meer.

In de hoop dat het ook voor jou werkt.

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo

Alle SW-onderdelen moeten in de opgeloste modus staan.

Anders is het volume van de kamer niet zichtbaar.

Cdlt

1 like

Hallo

Ik zie dat een aantal van jullie het feit noemt dat het openen van het bestand in de lichte modus een probleem is. Aan de andere kant kan ik mijn assemblage opslaan in de opgeloste modus en de complexe montagemodus deactiveren, deze wordt nog steeds geopend in de lichte modus. 

Een oplossing om het probleem op te lossen? 

Blijkbaar moet je ook het vinkje uitzetten in Performance - Assemblages - Automatisch laden van lichtgewicht componenten