Magnetisatie probleem

Hallo allemaal,

Ik ben op driftsight 2018

Ik heb de instelling van incrementele hoeken voor de weergave van polaire gidsen gewijzigd om direct een engel op 45° te hebben en om polygigns in verschillende richtingen te kunnen tekenen, maar als ik bijvoorbeeld vraag: 5 meter op 45° en ik valideer, komt mijn lijn verticaal of horizontaal terug, maar blijft niet op 45°?

Wat kan er worden gedaan om het op 45° te houden?

Bij voorbaat dank voor uw antwoorden

Hallo

Heb je de polar guides (F10-toets) geactiveerd?

Ik heb net getest, het werkt heel goed. Je klikt op een eerste punt, je plaatst jezelf op de guide in de gewenste richting, je typt de afmeting en je valideert.

Hallo, wees voorzichtig in Autocad (het kan hetzelfde zijn op dit niveau) je kunt verschillende snaps configureren en wees daarom voorzichtig met het gebruik van degene die je wilt configureren! (Configureer bijvoorbeeld de 1 niet als u de 4) CDT

Zie bijgevoegd bestand om te begrijpen

capture.png

Hallo

Ik heb ook hetzelfde probleem op de 2018-versie, maar niet op de 2015-versie.

Inderdaad, ik begrijp het probleem niet. Soms werkt het, en in 99% van de gevallen niet. Als qlq'1 hetzelfde probleem en vooral de oplossing kent, ben ik geïnteresseerd

pb_incrementaux_drafsight.docx

Hallo

Ik heb dit probleem ook en de enige oplossing die ik heb gevonden om dit probleem te omzeilen, is door jezelf op de gewenste hoek te positioneren, je afstand te typen en voordat je binnenkomt, is door kort op de shift-toets te drukken en dan kun je binnenkomen en daar werkt het. Met de Shift-toets kun je overschakelen van orto naar polaire modus en plotseling moet het deze debuggen.

Ik heb hetzelfde probleem met een te korte zichtbaarheid van de hoekgeleider en als ik een neerwaartse hoek wil, is het tegenovergestelde.??? (Draftsight op Windows 7)

Is er een manier om de hoek anders te visualiseren? , (niets hierover in het venster onderaan)

Als u een bekende afstand en hoek vanaf een punt wilt invoeren, kunt u dit rechtstreeks in de opdrachtbalk doen:

• Selecteer het gereedschap voor rechte of polylijnen
  •  Plaats uw startpunt met een klik met de linkermuisknop
  • Typ bijvoorbeeld @200<45 op de opdrachtbalk

Het at-teken betekent dat uw klikpuntafmeting, 200 uw lengte is en 45 uw hoek (in de goniometrische richting ).

Dezelfde volgorde zonder het at-teken begint vanaf het referentie nulpunt.

Voor een afstand is het @10.2,8.5 (waarbij 10.2 de afstand tot X is en 8.5 de afstand tot Y).

Dank je wel Philippe! Ik heb de procedure goed gevolgd, maar...: ik heb een hoek van 224° nodig ten opzichte van een horizontaal. De hoeklijn moet naar rechts naar beneden verschijnen, buiten wordt deze systematisch  op 44° gemaakt, d.w.z. aan de andere kant!?

Typ je de @ correct?

224°, dit geeft je een lijn die eerder naar de linkerbenedenhoek van je oorsprong gaat (tenzij je "met de klok mee" hebt aangevinkt in de eenheidsopties).

Ja, ik typ @ goed.

Als ik de coördinaten invoert zonder op het begin te klikken, lijkt het te werken, tenzij ik op zoek ben naar een hoek van 90° ten opzichte van de lijn die de hoek tekent. ("Met de klok mee" is niet aangevinkt.)