Animatie probleem

Ik moet van tijd tot tijd animaties maken van wagons op trajecten (sporen). Het ziet er altijd ongeveer hetzelfde uit, 2 wagons verbonden door een koppeling, die op een spoor circuleren.

Bij animatie werk ik aan bewegingen door toetsen te positioneren om een positie van een van de wagons op een bepaald moment te definiëren.

Het probleem is dat al deze kleine mensen doen wat ze willen! In de mock-up die ik voor je heb voorbereid, beweegt het niet meer, met kleuren in de Motion Manager die "niet eens zijn gemarkeerd in de handleiding! "En als het me lukt om een coherente film te maken, heeft de video "parasitaire" beelden: in het midden van het traject verschijnt bijvoorbeeld een beeld van de wagon in de beginpositie! En toch, als ik terugkijk naar de dienstregeling, heb ik geen sleutels rondslingeren op het moment van deze problemen!

Heeft iemand met dit soort dingen te maken?

Ik voeg de "model" assemblage en de 3 delen (SW2013) bij, een parasolid voor degenen die in de vorige versie zijn en een afbeelding van mijn chronogram.

Alvast bedankt voor je feedback!

test-trajectoire.zip

Hoi @ Benoit

Ik heb je jpeg voor me

Je hebt een plat loopvlak met 2 sturen

2 wagons zijn verbonden via een drijfstang

Deze wagons hebben wielen

Wat zijn uw montagebeperkingen?

1. Wielen en loopvlak
  2. wagon-- drijfstang - wagon

Welk type motor heb je gebruikt om het eerste wiel van je eerste wagon te verschuiven?

@+ ;-) 

1 like

Spoor getrokken vanuit een spline (dus slechts één vlak voor de ondersteuning van de wielen in plaats van 5).

Beperkingen:

Vaste _

_Wagons (voor elk): 2 raaklijnen (wiel/rail) + 1 glijbaan (zijwanden/railzijden)

_Biellette: 2 Coaxialiteit (één met elke wagon) + 1 Toeval (1 wagon met de drijfstang)

Ik gebruik geen motorfunctie (slechte ervaringen in het verleden, werkt om de andere keer, en niet gemakkelijk te moduleren gezien mijn behoefte). Zoals gezegd: "Bij animatie werk ik aan bewegingen door toetsen te positioneren om een positie van een van de wagons op een bepaald moment te definiëren."

PS: Ik wil erop wijzen dat alles goed gaat in de ontwerpomgeving, de set wagons beweegt perfect volgens het traject en zonder sacades!

En als u een spline-offset ( afstand = ( wielradius)) maakt ten opzichte van uw racebaan 

En dat je deze spline naar de as van je wielen dwingt

En dan probeer je deze mooie wereld om te zetten in een handleiding

@+ ;-)

1 like

Niet dom wat gt22 zegt! Is er überhaupt een manier om een "gecontroleerde" beweging te creëren?

met een spline-traject, om iets consistents te hebben in de videoweergave?

1 like

om ons te walgen van SW

zie deze link van Paul LOURY, een persoon met wie ik veel heb geleerd en dank

https://www.youtube.com/watch?v=vBA4x2CJeCY

alles onder SolidWorks behalve het geluid ;-)

@+ ;-)

5 likes

Hallo

Waarom gebruik je geen padbeperkingen om je sets te positioneren en te animeren.

@+

De heer LOURY moet lange uren achter zijn pc hebben doorgebracht !!

Leuk filmpje! Je vermijdt hem op deze manier bij ons terug te brengen: in de uitdagingen zou hij ons afslachten:-D

Het veranderen van de beperkingen, ik ben niet overtuigd (ik zal het toch proberen voor het geval uw voorstel @gt22), ik was tot deze methode gekomen omdat het het meest vloeiend was in handmatige beweging. En nogmaals, in de handleiding gaat het heel, heel goed.

De beweging die door een motor wordt bestuurd, interesseert me niet meer dan dat, niet flexibel genoeg en het duurt lang om zich aan te passen als ik op een grote assemblage zit. De wagons hebben geen constante snelheid. Met de sleutels schuif je ze gewoon naar buiten.

@coyote, de beperkingen van trajecten... In de ontwerpmodus, niet in animatie? Het gaf me dezelfde problemen enige tijd geleden.

Maar wat animatie betreft, zijn er onder u die oefenen? En zeker op dit soort open trajecten?

Heb je het "model" aan jouw kant geprobeerd?

PS: abonneer je op deze vraag als je geïnteresseerd bent, het zal waarschijnlijk duren!

Ik ben geen professional, maar het lijkt mij dat je je motorsleutels moet verplaatsen om ze te laten slagen (DAT IS DE MOEILIJKHEID)

en zo een drinkbare video vertegenwoordigen om in AVI-formaat aan de klant te laten zien

u kunt het kiezen wanneer u het bestandstype OPSLAAN ALS /

Wanneer heb je parasitaire beelden?

Ik heb je animatie gelanceerd en er verschijnt geen PB ..

het videobestand is te zwaar om online te zetten denk ik.... Sorry

1 like

@opiep27

Ik heb het bestand opnieuw geopend... en nog meer sacades... Maar de 2e trolley gaat los, de drijfstang draait om!

Heeft iemand het adres van een exorcist?

Ik heb vanmorgen weer wat tests gedaan met de andere voorstellen en het gaat op een of ander moment mis. Begint deze module me serieus vol te proppen !!

Zouden er SW-opties zijn om al dan niet te controleren om een betere werking van de module te bevorderen?

Hoi @ Benoit

Heb je deze tutorial bekeken?

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/solidworks-conception-d-assemblages-basee-sur-une-representation-schematique

het probleem in de assemblages om het soepel te maken voor een goede animatie

We moeten de beperkingen op het eerste niveau leggen

@+ ;-)

@gt22, ik zal deze tutorial vanavond bekijken.

Mijn beperkingen liggen in het model, dat noodzakelijkerwijs een model van het eerste niveau is: er is geen deelverzameling!

@opiep, ik voeg 2 voorbeelden van video's toe: De eerste vanmorgen door het bestand zonder enige wijziging te openen.

We zien een sprong in beeld, de wagons bovenaan de rail en het volgende moment staat de schakel op zijn kop!

Soms gebeurt de beeldsprong zonder alles om te draaien.

test-animation-1.avi

En deze, zojuist. Geen beeld overslaan maar het tweede rijtuig gaat onder de rail door! Altijd met een simpele opening!

Tja, wat moet ik doen? Steek ik het in brand?

test-animation-2.avi

Zal het je trein zo laten bewegen!!

Ik probeerde met de: microsoft video 1  en ik krijg een stoboscoop in de video....

Hoe plaats je anders je sleutels? Sleep je ze of voeg je ze toe?

En het is raar dat de sleutels van de gesleepte componenten zijn gewist.

Ik heb ze verwijderd.

Hetzelfde geldt voor de sleutel die in de beperkingen is toegevoegd.

1 like

De toetsen heb ik op verschillende manieren geprobeerd. Degene in het gegeven voorbeeld, ik heb de automatische toetsen uitgeschakeld en ik plaats ze met de hand na het verschuiven van de tijdbalk. Daar verplaats ik de voorste auto, en ik ga verder met het verplaatsen van de tijdbalk, enzovoort.

Nu heb ik het gewoon nog een keer geprobeerd met de automatische toetsen en zelfs effecten.

Wat betreft de sleutels tot de uitgevoerde elementen, deze verschijnen vanzelf. Ik probeerde ze een eerste keer met succes te verwijderen, toen een tweede keer en ik kwam terug bij het startpunt van mijn vraag: de tijdbalk wordt rood bij 1.1s en de toetsen worden rood. :-s

HS: Voor het opnemen gebruik ik Xvid MPEG 4 Codec. Zeer effectief voor compressie.

Hier is je montage.

anders deactiveer ik de automatische toetsinstelling.

- Verplaats de tijdbalk naar de locatie van de toekomstige sleutel (hier 1s).

- Verplaats de wagon

- Plaats een nieuwe sleutel

- Herhaal de handelingen. 

RQ: soms staat de 2e wagon vreemd gepositioneerd, verwijder de tijdbalk naar de juiste positie van de wagons. Verwijder de laatste sleutel. en start opnieuw op. Het waarom van de mic-mac???? Ik weet het niet.

- Begin met afspelen.

En veel succes. Maak rooksignalen als het werkt!

2014-06-04_test-trajectoire.rar
2 likes

Je ziet het daar........ rook........ Heel zwart........ Het is een LCD-scherm met wat SP98 benzine....... Het duurt goed..... :-D

Uw montage werkt perfect, ik zal proberen uw methode strikt toe te passen. Dat zal ik later doen. En vooral op mijn eindmontage, die is veel zwaarder!

Wordt vervolgd, maar bedankt voor jullie antwoorden jongens.

2 likes