Probleem met lagen en lijnkleuren

Hallo

Ik heb  onlangs een klein probleem en ik heb mijn configuratie niet gewijzigd of opties gewijzigd.

Inderdaad, bij het tekenen gebruikte ik de volgende methode.

Als ik bijvoorbeeld de kleur van de dimensie wilde wijzigen, klikte ik op mijn laag die ik dezelfde kleur noem: ex beoordeling in rood Ik klik op de "rode" kleurlaag dus rood, ik pas dan mijn dimensie  toe die in rood werd weergegeven.

Om een dimensie te wijzigen die al was toegepast, deed ik dit ook door deze te selecteren en een andere kleurlaag te selecteren.

Maar het werkt niet meer! ... Ik moet door de lijnkleur gaan om de kleur van de zijkanten te veranderen, het wordt erg vervelend...

Aan de andere kant kan ik altijd de kleur van de stukken veranderen door mijn klappen... Ik begrijp niet waarom ze niet meer van toepassing zijn op de zijkanten...!

Weet iemand waarom? Is er ergens een optie om uit te schakelen of te activeren?

Bij voorbaat dank

Hallo

Dit gebeurt soms wanneer de optie  Kleurweergavemodus is uitgeschakeld.

Zie hier: 

http://help.solidworks.com/2012/french/SolidWorks/Sldworks/Line_Format.htm

Hallo

Klik met de rechtermuisknop bovenaan de menubalk en activeer de lagenbalk, klik vervolgens op het pictogram voor de lijnkleur en controleer of deze standaard is aangevinkt en daar zou het moeten werken. Of inderdaad, zoals PL zei

calque.docx
2 likes

Hallo Fab,

Ik had hetzelfde probleem vanwege kleurconflicten. Ik had de kleur van verschillende streken gedefinieerd, maar toen had ik een andere kleur gedefinieerd op het volgende niveau. Hmm, ik weet niet of mijn uitleg duidelijk is... Maar ik reed met deze kleur op verschillende niveaus... Het was dus het hoogste niveau dat alles controleerde.

[EDIT]: Nou, de uitleg van anderen is veel duidelijker:) 

1 like

Dank u voor uw antwoorden. Manu's 67 werkte.

Vriendelijke groeten.