Ik merk op dat uw enthousiasme zich heeft ontwikkeld rond dit probleem dat niet erg goed is gesteld door een auteur die van de radar lijkt te zijn verdwenen... Het moet het vlindereffect zijn.
Wat mij betreft, ik ben nog steeds op zoek naar het CAD-bestand dat lijkt te bestaan.
Om terug te keren naar de draaiing van 20°, zou ik neigen naar een plotselinge waarde, misschien zelfs zonder medeweten van de auteur die de verdraaiing van een 3D-curve verkeerd zou begrijpen, in plaats van een uitgesproken wens om de geometrie te verdraaien. Dus voordat we deze 20° in het lastenboek opnemen, moeten we ons ervan vergewissen dat ze legitiem zijn.
Ik zal eindigen aan de kant van GT22, die helemaal gelijk heeft, Zozo_mp is heel dicht bij het winnen van de beker.
Als bijlage heb je het bestand in Parasolid formaat. Als iemand de SW 2019-versie wil, vraag het dan gewoon.
Ik denk dat de vorm gemakkelijk te verklaren en te begrijpen is als je naar alle schetsen kijkt. Sterker nog, als je naar de bijgevoegde afbeelding kijkt en naar alle schetsen voor toekomstige volumes, kun je zien dat het deel dat we hebben gemaakt is verlengd door een recht deel dat aansluit op een holte (zoals een grote verzonken kop) zie bijgevoegde afbeelding. Hetzelfde geldt voor een ander deel.
Merk op dat als u eenmaal weet hoe u de helling moet draaien en veranderen, het mogelijk is om de twee belangrijkste holle kanalen in een enkele extrusie te maken met de functie voor gladmaken en materiaalverwijdering in plaats van end-to-end extrusies te maken. Maar hé! Het is niet wat ons gevraagd wordt ;-) (hihhihihihi!!!! )
Jouw interpretatie van de rest is naar mijn mening verkeerd.
Kijk naar de bijlage met de uitleg. De vorige was niet erg duidelijk als deze niet is bevestigd
Voor het bestand heb ik sinds het begin gewerkt aan het @ 30187066b5 dat ik bestand zonder iets te veranderen. Degene die ik je heb gestuurd, bevat alleen mijn voorstel. Maar de schetsen worden niet doorgestuurd naar het Parasolid-bestand.
Ik heb, zoals uitgelegd, een 3D-curve getekend op de ins en outs
waarop ik een vlakvlakmakend oppervlak heb gemaakt
voor expliciet dat het kan werken, zelfs als het niet op hetzelfde niveau is
Dat is alles
En het stelt u in staat om altijd precies hetzelfde profiel te hebben langs de hele geleidingscurve
Wat vanuit het oogpunt van uw onderdeel niet helemaal het geval lijkt te zijn op de geometrie van het profiel, zouden we in theorie hetzelfde profiel moeten hebben voor elk loodrecht vlak langs de geleidingscurve
Aan de andere kant weet je dat ik een marmer in oppervlak ben, dus kun je me vertellen hoe je de ruimte tussen Surface-Smoothing 1 en Surface-Smoothing 2 vult.
Met andere woorden, ik werk alleen in volume terwijl jij door de Surface-fase gaat, wat eenvoudig is. Maar hoe zit het met de lege ruimte die moet worden opgevuld (welke functie maakt dit mogelijk.)
Trouwens, ik begrijp niet waarom ik gedwongen werd om door twee geleidingscurves te gaan terwijl dat niet nodig was. Ik heb nog een beetje oppervlak gedaan ;-) ;-) om mijn gids bochten te maken.
Om te proberen het te begrijpen heb ik een hoekige offset gemaakt zoals het model en vervolgens je vlak-gladstrijken tot een grappig hoofd. (zie bijlage) Net als de mijne voordat ik twee geleidingscurves deed.
Het is de hoekverschuiving die ons uiteindelijk zou dwingen om twee geleidingscurven te maken.
Wat denk je? We krijgen niet veel betaald, maar we hebben veel plezier;-)
het gaat het niet doen ................ ;-( ...........; -( (geschillenmodus met oortrekken en menstruatie blazen op de vingers)
Ik weet niet wat je hebt gedaan
Maar mijn interne deel is zo
zo goed als het zou moeten zijn en in lijn met het oorspronkelijke profiel en komt aan ;-(
Je moest de interne curvelijn verplaatsen naar de afvlakking met de 2 groene stippen die absoluut van begin tot eind op de juiste vezel moeten zitten
om dan een volledig lichaam te maken, hoef je alleen maar de ontbrekende oppervlakken te maken, ze te naaien en te zeggen dat ik een volume wil (controleer de cel)
Daarnaast zul je zien dat ik bewust een ruimte heb gelaten tussen de uitgang van je elleboog en mijn schets herschets via een schets offset en een oppervlak creëren dat je elleboog niet raakt
maar snel instelbaar
maar ik herhaal dat het alleen voor het voorbeeld was (maar het werkt ook in volume), hoewel hij soms niet van splines houdt
gewoon uit gewoonte en zoals ik weet gaan we een haar + ver in oppervlakte dan in volume (vervorming van het materiaal) in het stuur en kunnen we kleinere stralen hebben
Dit doe ik wel vaker ;-)
Als je + uitleg nodig hebt, vertel het me dan
Om mijn woorden te bevestigen, opent u het bestand dat ik post opnieuw en verbergt u het gladmakende oppervlak 2
Wat ik deed op 1° scherm
op de 2° een transparantie
en in theorie en praktijk als je een loodrecht vlak of loodrechte vlakken maakt via een beperkt punt op de constructielijn (spline in 3D-schets) in geel
Ja! maar mijn vingers doen veel pijn na je menstruatie ;-)
Niet makkelijk om de muis nu te gebruiken ;-)
We zouden bijna een liniaal kunnen instellen als ik je laatste foto maak met de roze extrusie, het werkt omdat de zijkanten van de vierkanten van de schetsen evenwijdig aan elkaar zijn, maar als je een van de twee vierkanten kantelt, heb je hulplijnen nodig. Dit is nog beter zichtbaar met de ellips.
Inderdaad, voor de ellips, als de aankomsthoek daar ook enigszins gedraaid is, heb je geleidingscurven nodig die niet uit de vrije hand kunnen worden gedaan, vandaar mijn tip om een ellips te hebben die de 2,5 x 1 langs de hele kromming houdt. Dit is zodat er geen rem of turbulentie is voor de fuide.
Hier is een voorbeeld om het onderwerp af te sluiten (poef, poef, poef)