Ik heb een probleem met de solidworks configuration publisher:
Ik gebruik deze software om het aanmaken van bepaalde profielen in mijn bedrijf te automatiseren. Bij het inbrengen van een vierkante buis kun je bijvoorbeeld de lengte van de buis invoegen en zal Solidworks een nieuwe configuratie genereren op de gewenste lengte. Kortom, ik heb een bibliotheek op het netwerk en we hoeven alleen maar de bestanden naar de assemblages te slepen en de afmeting te kiezen. Perfect!
Ik heb echter een groot probleem: soms (niet altijd!) slaat Solidworks nieuwe configuraties niet op in het bestand. Dat wil zeggen dat zolang je Solidworks niet sluit alles in orde is, er wordt rekening gehouden met aangepaste afmetingen. Maar wanneer je het bestand sluit en opnieuw opent, krijg je veel foutmeldingen en neemt het willekeurige buisafmetingen aan (tussen de bestaande configuraties). Wanneer u naar het Excel-bestand van de familie van onderdelen gaat, kunt u zien dat de aangepaste configuraties die u hebt gemaakt, ontbreken.
Enig idee waarom Solidworks dit doet? Het heeft een tijdje gewerkt en nu wil het ineens niet meer!
Nee, er is geen ruimte aan het begin of einde of zelfs in het midden van de instellingen. Voor de namen van de configuraties gebruik ik "CONCATENATE" formules in excel, die spaties kunnen bevatten in het midden van de namen (maar niet aan het begin/einde).
Anders zag ik net dat we een soortgelijk probleem hebben gemeld op de solidworks-site:
Dit is een bekende en onopgeloste bug.
.
SPR #:718053
Product: SolidWorks
Status: Open
Opgelost in: geen geen
Gebied: Assemblies
Deelgebied: configurator
Impact op de klant: Hoog
Verbetering: Nee
Samenvatting: Onderdeel configureren met configuratie-uitgever levert geen correcte resultaten op, waarden voor nieuwe configuraties worden ingesteld op standaardwaarden bij het bewerken van de ontwerptabel
Even voor de goede orde, de enige oplossing die ik tot nu toe heb gevonden, is om de onderdeelbestanden elke keer dat we configuraties toevoegen te openen en ze goed op te slaan. Het lijkt voorlopig te werken