Hoi allemaal
Ik wil een vrij object (d.w.z. zonder fixatie) simuleren dat in contact komt met de grond. Dit object is leeg hemicylindrisch en krijgt een verticale kracht naar de grond. Ik besloot de grond te simuleren met behulp van de virtuele muurfunctie in "contact tussen contacten tussen sets". Aan de randen van de hemicilinder heb ik aan het modelvliegtuig steunen toegevoegd. Wanneer ik de simulatie uitvoer, verschijnt er een foutmelding: "De iteratieve oplosser is gestopt".
Dus voegde ik een extra contact toe (wat mijn resultaat zou kunnen vertekenen) door het contactpunt met de grond te blokkeren (=virtuele muur). De simulatie begint, maar ik kan zien dat het deel de virtuele muur is overgestoken omdat het punt inderdaad op zijn plaats is (op het oppervlak van de virtuele muur), maar het deel bevindt zich onder de muur...
Heb je antwoorden? Bedankt
Hallo
Zonder iets over uw probleem te weten, lijkt het een vergissing om zonder penetratie te plaatsen als het object door de muur gaat.
Je zou ook een punt moeten zien dat me zorgen baart , is wanneer je schrijft [[ Ik heb toegevoegd aan de modelvliegtuigsteunen aan de randen van de hemicilinder. ]]
Dus als de simu "bananen" is, komt dat zeker door te veel verplaatsing (en ook de mogelijkheden van resultaten die veel hoger zijn dan de maximale elasticiteit en de maximaal mogelijke verplaatsing). Onthoud dat SW altijd in het elastische domein blijft en bij deze limiet stopt.
Kunt u u een afbeelding laten zien (als bijlage alstublieft) van de parameters van uw simulatie.
als je ook afbeeldingen van de assemblage of de ASM zelf kunt plaatsen, omdat het niet gemakkelijk is om te weten wat er verkeerd is geconfigureerd.
Vriendelijke groeten
2 likes
Bedankt voor je antwoord, hier is het deel dat ik aan het modelleren ben en de ingevoerde parameters
Voor de virtuele muur heb ik een wrijvingscoëfficiënt van 0,9 ingesteld
piece.zip
@chablozortho
Zou je je stuk kunnen posten met de elementen van je simulatie. We hadden op zijn minst de opgelegde verplaatsingen moeten ontwikkelen, zodat we uw logica begrijpen.
Doe het met het pakket en ga, waarbij u aangeeft dat u de elementen van de simulatie bevestigt.
Ik heb inderdaad een beetje moeite om te begrijpen wat je wilt doen met steunen aan beide kanten en niets onder het halfrondgedeelte.
Als ik het begrijp, is het het ronde deel dat in contact staat met de grond, maar ik zie geen contact op dit niveau. Ik denk ook dat je kracht verkeerd is. Dit is de reden waarom ons moet worden verteld welk ander stuk het stuk dat we zien vasthoudt (of erop leunt).
Aan de andere kant zie ik aan beide kanten opgelegde bewegingen, wat raar is (hoewel ik de richting van de pijlen niet zie.
Ik wacht tot je bestanden je wat meer kunnen helpen :-)
Hallo, nogmaals bedankt voor je hulp.
Het doel van de simulatie is om het verpletteren van de hemicilinder op de grond te observeren, de grond wordt naar de zijkanten geleid (vandaar de vliegtuigsteunen), de kracht wordt uitgeoefend op de middenband, waar de ondersteuning zich bevindt.
Bijgevoegd zijn alle bestanden, bedankt
copie_de_test_sur_sol_3_cylindre_entier_pv.zip
1 like
Hallo Chablo
Het lijkt mij dat er verschillende fouten zijn voor de simulatie en een logische fout.
Fout in simulatie
1°) Je hebt de twee flanken gefixeerd, terwijl je in je boodschap zegt dat ze geleid worden. Als ze echt worden geleid, betekent dit dat ze op en neer kunnen gaan, afhankelijk van de vervorming.
2°) U gaat ervan uit dat het contact van uw halfrond op een punt plaatsvindt, dat is waar , maar het is onjuist voor de simulatie zodra u een vervorming heeft die groter is dan een kwart van de dikte van uw onderdeel.
3°) SW houdt er helemaal niet van als je de beperking op een punt legt, om nog maar te zwijgen van het feit dat je virtuele muur geen nut heeft en vooral de wrijvingscoëfficiënt in het begin nutteloos is
Logische fout
Als je een kracht uitoefent zoals in je simu, betekent dit dat de vervorming eerst wordt gedaan op de eerste niet-snede en vervolgens de niet-snede op rechts en links. We moeten het anders doen. Ik zal proberen dit met je te doen in de logica van een loopvlak.
Om je de problemen te laten zien die opgelost moeten worden , heb ik een minivideo voor je gemaakt. In mijn test heb ik geen stip geplaatst, maar een kleine geëxtrudeerde rechthoek van 0,01 mm dik om een plat oppervlak te hebben. Dit is wat verschijnt als een rechthoek in de vervorming. Wees voorzichtig in de video, ik zet alleen 300N en niet 500 N zoals jij. Dit betekent dat de vervorming aanzienlijk zal zijn.
Om verder te gaan (alleen als je dat wilt) moet je de volgende punten bevestigen
a) Schuif de zijkanten op en neer zoals bij een glijbaan.
(b) Zijn de bovenste flanken (evenwijdig aan de grond) op enigerlei wijze gefixeerd of geleid, of kunnen ze vrij uitlopen of smaller worden, afhankelijk van de vervorming als gevolg van de kracht.
Vriendelijke groeten
2018-06-05_13h51_36.mp4
Grote dank voor deze elementen,
1) de randen worden effectief geleid door een structuur, het doel is om eenvoudig het contact met de grond te reconstrueren
2) dus zonder de virtuele muur kan ik het contact van een plat oppervlak met de cilinder niet vinden... Is dat de reden waarom je een rechthoek van 0,01 hebt gemaakt? Het verspreidt zich dan?
3) Wat je niet-uitsparingen noemt, zijn de delen die worden getekend door de uitgesneden lijnen, toch? Ik heb het ontworpen om de band te hebben waarop de kracht wordt uitgeoefend, het is mogelijk dat dit inderdaad niet de juiste manier is...
3) De zijkanten glijden goed op en neer in glijbaan
4) De bovenste flanken (evenwijdig aan de grond) zijn effectief vrij
Heel erg bedankt voor je hulp
1 like
Hallo Chablo
Hier is het resultaat dat ik heb behaald, niet zonder moeite, maar hey!
Ik voeg een video toe van het resultaat van de reizen.
Voor de manier waarop het te doen, zou ik je een mini-tutorial moeten maken omdat het te ingewikkeld is om in het bericht uit te leggen. Aan de andere kant beloof ik niet dat ik de tutorial overdag zal doen.
Het probleem kwam duidelijk niet van de virtuele muur, maar van de oncontroleerbare buitensporige bewegingen, vooral het feit dat je kamer slecht was gefixeerd en dat de vorm op de souk leek. Ik heb gedaan wat nodig was om de vervorming beheersbaar te maken. (Zie de tutorial)
Vriendelijke groeten
PS: je kunt het onderwerp sluiten als het resultaat je uitkomt.
hemispherique_et_contact_au_sol_v6___sw_2018.mp4
Heel erg bedankt Zozo, dit is inderdaad de simulatie die ik wilde doen.
Ik wacht op je tutorial, nogmaals bedankt! :)
Hoi Chablo
Voor de tutorial houd ik me eraan vast :-)
In feite komt het hele probleem voort uit de vorm van het onderdeel dat, als we niet een paar aangepaste aanpassingen aanbrengen, bijna oneindig wil crashen. Wat nodig is, is gewoon het deel van de envelop definiëren dat bijna plat zou kunnen worden.
Daarbij ga je van een "grote verplaatsing" die onbeheersbaar is voor de simu naar een vervorming zoals je ziet op de laatste video.
Om heel eerlijk te zijn :-) :-) Ik kwam er niet meteen achter hoe ik het moest doen.
Vriendelijke groeten
Hallo
Zoals beloofd is de tutorial HIER beschikbaar http://www.lynkoa.com/node/885656?from_tutos=1
Ik hoop dat het nuttig voor je zal zijn en misschien kun je nieuwe dingen leren of je helpen bij je toekomstige simulaties.
Voel je vrij om me al je opmerkingen te laten weten, zodat ik de tutorial indien nodig kan aanpassen.
Vriendelijke groeten
OOppsss
in het gedeelte Tutorial kan ik niet zowel een Powerpoint-bestand plaatsen dat video's kan bevatten als een PDF-bestand voor collega's die geen Powerpoint beschikbaar hebben.
Als iemand weet hoe het te doen door misschien een hoofdstuk toe te voegen aan de tutorial???
Dus in de tussentijd ga ik hier met hem mee
Vriendelijke groeten
hemicylindre_simulation_deformation_v1.pdf