Ik heb een probleem met gaten of bewerkingen die van positie veranderen ten opzichte van het origineel (ze mogen niet van richting veranderen en bevinden zich buiten het onderdeel).
Laat me het uitleggen, op een onderdeel heb ik een bewerking of boring die van rechts naar links kantelt ten opzichte van de XY-as.
Dit probleem komt steeds terug omdat ik ze in 80% van de gevallen moet herpositioneren.
Ik heb al geprobeerd de coördinaten te veranderen, maar niets helpt.
In feite bewegen deze gaten omdat ze zijn gekoppeld aan Excel-sheets en daarom varieert het in hun positionering, maar mag het niet van rechts naar links gaan vanaf hun oorsprong.
Al mijn verspaningen of boren zijn gekoppeld aan excel sheets en ik heb soms hetzelfde probleem bij het verspanen.
Altijd hetzelfde onderdeel en dezelfde bewerking of deze keer ging alleen de Y-as naar de verkeerde kant.
Dit probleem is willekeurig, soms gaat het goed, soms wisselen de twee assen van kant en soms zoals deze keer als er maar één as naar de verkeerde kant is gegaan.
Als iemand een oplossing had voor ons probleem (ik leg het voor aan ons probleem omdat mijn collega ook hetzelfde probleem heeft, hoewel onze onderdelen niet op dezelfde manier zijn gebouwd).