Probleem assen

Hallo, ik heb een probleem met bijlen op pijpen, als ik mijn 3D verander, blijven de oude assen over. Ook de maatvoering blijft op de oude assen staan.

Dus ik ben genoodzaakt om mijn beoordeling opnieuw te doen als ik de kleinste millimeter op mijn 3D verander ...

Ik maak geen gebruik van de routeringsmodule. Ik maak mijn pijpen in "klassieke" Extrusie.

Bedankt allemaal en een fijne dag verder!

Hallo, de gemakkelijkste manier is om te werken met een 3D-schets en een geveegde basisbaas. Bouw gewoon de buis bij de as en er zouden geen problemen moeten zijn. Dan normaal gesproken geen problemen om aan te passen of opnieuw te ontvangen. Aarzel anders niet om over te schakelen naar de leidingmodule, die zeer efficiënt is.

Ik ben beschikbaar voor alle vragen, ik werk de hele dag met ze samen.

Vriendelijke groeten

JB

2 likes

Hallo

Is er geen verband tussen de assen en de 3D?

Als dat zo is, moet je het  zeker vermijden! 

Zouden we een beeld kunnen hebben om het probleem beter te begrijpen?

2 likes

Ik kan de routeringsmodule niet gebruiken. Eerst omdat ik het niet heb, en dan omdat al onze oude assemblages zo zijn (ik had het probleem niet). In ieder geval bedankt.

Ik maak de as door de 2 randen van de buis te selecteren. Helaas kan ik geen opname maken...

Hallo

Als ik het goed begrijp, heb je de functie "Constructielijn" in de tekening gebruikt en die lijnen vervolgens gedimensioneerd.

Het feit dat de constructielijnen niet volgen is een "normale operatie" (bug?), waarom importeer je niet de afmetingen van het model? Het enige dat overblijft is het opnieuw opbouwen van de bouwlijnen.

Als alternatief kunt u in de tekening assen schetsen en deze in botsing brengen met de tijdelijke assen van de extrusies.

*Bewerken

Na het testen volgen soms de bouwlijnen

axe.jpg
1 like

Hallo

het tekenen van pijpen, ik gebruik een 3D-schets en mechanisch gelaste elementen, het stelt je in staat om heel snel het pad van je leidingen te tekenen, de locatie van je as te veranderen en je pad naar believen aan te passen. Als je je schets goed hebt ingeperkt, volgt alles vanzelf!

Ik gebruik geen gladstrijken omdat ik het aantal ellebogen ect in een nomenclatuur moet weten. In feite maak ik een deel met een baas van een cirkel, en ik maak configuraties om meerdere lengtes in een enkel deel te kunnen hebben.

Om piping te maken zonder de piping module, laat ik de 3D schets in de tekening verschijnen en ik dimensioneer deze (of ik krijg de zijkanten via het object van het model) en als je de zijkanten verlengt  volgen!

2 likes

Ik gebruik geen 3D-schets omdat ik een nomenclatuur van de ellebogen nodig heb.

In feite kan mijn methode (3D-schets + mechanisch gelast) u een nomenclatuur geven die verwijst naar uw aantal bochten, rechte lengtes en andere speciale elementen

2 likes

Ben het met Joss eens, het aantal bochten wordt weergegeven in de lijst met gelaste delen als je de bochten in de gelaste constructie maakt.

Anders wordt bij ons of de bestelling geautomatiseerd vanuit de Excel-nomenclatuur. Dus ik zet radiussen van dezelfde grootte als de straal van mijn elleboog in mijn 3D-schets, maar in de gelaste constructie neem ik alleen het rechte deel en dan voeg ik de ellebogen toe in mijn 3D-assemblage.

Het is aan jou om te zien wat de beste methode voor jouw behoeften is.

Voorbeeld in blauw van de juiste onderdelen gemaakt van de 3D-schets + gelaste constructie:

2 likes

Het beste wat u op SW kunt doen, is, indien mogelijk, alleen geïmporteerde afmetingen te gebruiken (idealiter die van de 3D-pilotschets die het traject definieert). Als ik een afmeting mis op de tekening, bewerk ik de 3D vaak opnieuw om de gewenste afmeting toe te voegen.

In het geval dat u genoodzaakt bent om handmatig afmetingen op de 2D in te voeren en als u geen wiebelige afmetingen wilt hebben bij elke reconstructie, is de beste manier om afmetingen op entiteiten van de creatieboom te plaatsen. Typisch de oorsprong, de 3 plannen van elke kamer, plannen gedreven door de pilootschets...

Alle randen in de tekening worden berekend, zodat ze kunnen worden hernoemd/verdwenen bij het herberekenen van aanzichten.

Mijn methode is niet erg prettig bij het dimensioneren van het plan, maar persoonlijk vind ik het minder pijnlijk dan elke keer dat het plan wordt geopend afmetingen te moeten verwijderen/terugplaatsen. En als het plan wordt gekopieerd/aangepast, volgt de tekening in ieder geval zoals het hoort.

Hallo

Het probleem dat ik had op de aslijnen is opgelost:

Ik heb zojuist de laag "FORMAT" geselecteerd voor de constructielijnen in de opties van het tekendocument!

Fijne dag allemaal.

Probleem opgelost