Ik heb een probleem met een montage en een tekening:
Ik wil onderdelen en/of samenstellingen weergeven in een MEP-weergave wanneer ze verborgen zijn in de 3D.
Ik ga door de FeatureManager-boom, ik klik met de rechtermuisknop op de betreffende component en daar zou ik een menu moeten hebben met een optie "Weergeven".
Wat ik heb: De component is verborgen, het icoon staat in zwart-wit en ik krijg de keuze om de component te verbergen... als ik het al niet zie.
U kunt een configuratie maken waarbij u deze componenten weergeeft. U kunt deze configuratie dan alleen in een 2D-weergave weergeven in de eigenschappen.
u kunt in een MEP alleen de onderdelen tonen die in 3D zichtbaar zijn in de weergavetoestand die u gebruikt.
Als u wilt dat ze op uw lay-out verschijnen, moet u een weergavestatus (of een configuratie, afhankelijk van hoe u werkt) maken waarin deze onderdelen worden weergegeven.
Je tekening weerspiegelt je actieve 3D (voor het geval je meerdere configuraties hebt), dus als de kamer daar verborgen is, dan wordt deze verborgen in je MEP, dus zoals Luca Prieur zegt, het beste is om een configuratie te maken met deze verborgen en daar wordt je deel in je MEP weergegeven
U kunt een assemblage laden met de actieve componenten die volledig zijn opgelost of verlicht. Zowel onderdelen als subassemblages kunnen worden verlicht.
Wanneer een onderdeel volledig is opgelost, worden alle gegevens in het model in het geheugen geladen.
Wanneer een onderdeel wordt verlicht, wordt slechts een deel van de modelgegevens in het geheugen geladen. De overige gegevens worden geladen wanneer u deze nodig heeft.
U kunt de prestaties van grote assemblages aanzienlijk verbeteren door lichtgewicht componenten te gebruiken. Het is sneller om een assemblage te laden met lichtgewicht componenten dan om het te laden met volledig opgeloste componenten. Assemblages met lichtere componenten worden sneller herbouwd omdat er minder gegevens hoeven te worden geëvalueerd.
Lean-componenten zijn effectief omdat de modelgegevens worden geladen wanneer en wanneer u ze nodig hebt. Alleen de onderdelen die worden beïnvloed door de wijzigingen die tijdens de bewerkingssessie zijn aangebracht, worden volledig opgelost. U kunt de volgende montagebewerkingen uitvoeren op lichtgewicht componenten zonder ze op te lossen:
Beperkingen toevoegen/verwijderen
Selectie van randen/vlakken/componenten
Montage functies
Meten
Eigenschappen van secties
Massa eigenschappen
Explosieve weergaven
Beweging Simulatie
Detectie van interferentie
Detectie van botsingen
Aantekeningen
Kansen
Assemblage Referentie Geometrie
Dwarsdoorsnede aanzichten
Geavanceerde componentselectie
Wanneer een component wordt verlicht, verschijnt er een doezelaar op het pictogram van de component in de FeatureManager-ontwerpstructuur.
Door met de rechtermuisknop op de betreffende weergave te klikken en op "raakranden zichtbaar" te klikken, komt de weergave terug (deze is nooit ergens anders weggegaan). Deze souçis heb ik zelf ook vaak! Probeer het om uw probleem op te lossen!