Hallo
Ik modelleerde een enkelvleugelige poort uitgerust met een klein wiel dat in contact kwam met de grond. Het doel van dit digitale model is om, via een solidworks-simulatie, een motorkoppel (en dus een vermogen) te bepalen dat nodig is voor het openen/sluiten van de poort.
Dus begon ik een bewegingsstudie, paste een motor toe op de as van het wiel, een contact tussen het wiel en de grond, ik zette er ook zwaartekracht op. En dat is alles, na berekening draait het wiel goed maar op zichzelf alsof het geen grip op de grond heeft en de poort wordt natuurlijk niet aangedreven.
Ik heb forums doorzocht en hulp geboden op solidworks, geprobeerd een rubber / rubber wrijving op te zetten, ondanks dat het altijd hetzelfde is.
Ik zou graag willen weten of ik iets vergeten ben omdat ik een vrij beperkt kennisniveau heb over solidworks???
Ik ben bezig met solidworks versie 2010 voor info. Ik denk dat ik alles heb gezegd.
Ik kan eventueel mijn sldw-montagebestand aan u overdragen als dat gemakkelijker is.
Bedankt voor alle hulp die je me zou kunnen geven.
assemblage_portail.sldasm