Sinds enige tijd ben ik bezig met het maken van plannen met uitzichten vanuit een andere positie. Alleen kan ik niet één kant bevestigen tussen de randen van het hoofdaanzicht en die van het aanzicht vanuit een andere positie.
Ik weet dat het mogelijk is omdat solidworks het in zijn gids zet, maar thuis werkt het niet. Misschien een optie om af te vinken of iets anders, nu ben ik aan het drogen.
Ik denk dat dat is waar je naar op zoek bent; zie PJ. Dit is bij wijze van voorbeeld; U moet uw stuk met de zijde die u wilt dimensioneren in vooraanzicht plaatsen en vervolgens uw weergave creëren zoals beschreven.
@AC Cobra: Dat is het niet. De aanzichten van de "andere posities" worden alleen in de montagemodus gemaakt en maken het mogelijk om op dezelfde weergave 2 (of meer) posities van een mechanisme weer te geven (zoals cilinder in/uit).
Ik heb geen antwoord op de basisvraag, behalve dat het me soms lukt, andere keren niet. Ik denk dat er een probleem is met SW: het is mij overkomen dat ik de afmetingen op een plan kon zetten en niet op zijn kleine broertje (dezelfde SW-versie, 2 subassemblages van dezelfde machine).
Ik weet niet of het de juiste en enige methode is, maar je zou in staat moeten zijn om een schetslijn tussen de gewenste elementen in de verschillende weergaven te plaatsen, de beperkingen te plaatsen die prima zijn en vervolgens deze lijn te dimensioneren (in gecontroleerde dimensie natuurlijk).