Hallo,
Ik heb regelmatig problemen met het weergeven van carrosseriekleuren in mijn gelaste constructies.
Een voorbeeld met de afbeelding hieronder:
Het stuk <3> lijkt grijs en zonder de textuur van het materiaal, terwijl het lichaam op geel is gezet.
Het stuk <4> lijkt geel terwijl het lichaam roze is ingesteld.
Het lukt me om het te corrigeren, maar zodra ik het bestand opsla of bijwerk, komt het probleem terug.
Erger nog, in andere bestanden verdwijnen de kleuren volledig bij elke opslag en verversing.
De kleuren worden bepaald op basis van de oriëntatie van de kamer. Verzoek gedaan door mijn collega die aan een andere ontwerpsoftware werkt, zodat hij zich makkelijker kan vinden als ik hem mijn STEP-bestanden stuur.
Nog een voorbeeld in een ander bestand (symmetrie).
Voordat je opslaat, direct nadat je de body-kleuren hebt ingesteld:
Na het opslaan en verversen van het bestand:
Ik zocht op het forum naar ideeën en tips, maar vond niet veel.
Ik heb de optie " verbeterde grafische prestaties" uitgeschakeld, maar het veranderde niets
Er wordt geen kleur toegekend aan het deel hoger in de boom.
Hoe is jouw werk samengesteld (geïmporteerd deel in een kamer?) of wordt elk lichaam in deze kamer getekend?
Het is moeilijk te beantwoorden zonder het stuk zelf te hebben, laat je in ieder geval meer zien.
Het enige zekere is dat het kleurmanagement eerlijk gezegd niet geweldig is op solidworks en dat de bugs aan de kleuren talrijk zijn...
Er is geen specifieke kleur aan de kamer toegewezen, behalve de basis " grijs " kleur.
Op het bestand van de eerste afbeelding worden alle lichamen in de kamer getekend.
Op het bestand van de andere 2 afbeeldingen is het een geïmporteerd deel (het deel van de eerste afbeelding) in een kamer waarop ik symmetrie heb toegepast en aanpassingen heb aangebracht.
Ja, dat is wat ik dacht dat ik geleerd heb uit mijn onderzoek naar kleurmanagement.
Wees voorzichtig met de symmetrie, je kunt een kleur aan de functie toewijzen (wat dus een prioriteit wordt).
Bij de geïmporteerde lichamen is het mogelijk dat de kleur niet zo goed toelaat.
Deelbaar document (zelfs als dat betekent dat sommige functies voor het verdedigingsgeheim worden verwijderd!)
Welke versie van SW?
SW2025 SP2.0
Ik maakte een bestand voor om over te dragen waarin ik alle bewerking verwijderde om het meubilair in elkaar te zetten en mijn kleuren correct opnieuw aanbracht. En bij deze heb ik geen probleem om mijn kleuren te definiëren... Het lijkt erop dat er iets in mijn constructieboom is dat verontrustend is.
Hieronder staat het bestand zonder al het bewerking:
[EDIT: Ik heb het bestand nu verwijderd]
Ik ken nooit kleur toe aan functies, alleen aan lichamen. Als ik zie dat dit het geval is, verwijder ik de kleur die bij de functie hoort. Hetzelfde geldt voor de gezichten.
De enige keren dat ik kleuren aan de gezichten toewijs, is om een realistischere weergave van het meubilair te hebben, maar dan doe ik het in een specifieke weergavestaat.
Nou, a priori was er een functie uit mijn ontwerpbibliotheek die het ding in de constructieboom bugte. Ik heb de functie uit- en aangezet, de kleuren opnieuw gedaan en het lijkt te werken.
1 like
Als het je helpt te begrijpen waar je probleem vandaan komt, goed voor je.
2 likes