Probleem met het weergeven van het resultaat van een SolidWorks Enterprise PDM-zoekopdracht

Hallo

We gebruiken SolidWorks Enterprise PDM en wanneer we in onze kluis zoeken naar een "Description" -eigenschap van een solidworks-onderdeel, is de zoekopdracht correct. Dat wil zeggen dat de lijst met gezochte onderdelen goed is, maar wanneer het resultaat wordt weergegeven, wordt de kolom "Beschrijving" slechts gedeeltelijk ingevuld terwijl alle onderdelen een beschrijving hebben.

(Zie bijgevoegde screenshot)

Heeft iemand van jullie ooit dit soort problemen gehad?

Bedankt voor je feedback.

Jean-François BOURGINE

capture_recherche_pdm.png

Hallo

Als het is zoals bij ons, moeten we kijken of de info aanwezig is in @ en standaard. Van wat mij is verteld, komt het weergegeven resultaat overeen met de laatste wijziging.

Op onze 2016 versie hebben we nog steeds een vreemde operatie en niet in overeenstemming met de specificaties van SW, een consultant van Visiativ heeft een verzoek ingediend bij SW om het gedrag dat we vandaag zien te verklaren.

Kortom, het geeft willekeurig de inhoud van @ en soms de inhoud van Standaard weer, wetende dat er in theorie geen discrepantie zou moeten zijn, maar het gebeurt van tijd tot tijd.

4 likes

Is het niet te wijten aan het feit dat de beschrijving van de opnameconfiguratie moet worden opgenomen en deze leeg moet zijn in de betreffende configuratie?

Het is mogelijk om het in te stellen om bij te werken in alle configuraties in de modelkaarteditor:

editeur_de_cartes_-_.modele_fichier.jpg
1 like

Cyril F heeft het juiste antwoord: de eigenschappen worden ingevuld op bestandsniveau (en verschijnen in het @-tabblad) of op configuratieniveau (en verschijnen op configuratieniveau).

Het EPDM-bord moet zeker zoeken naar de eigenschap "description", hetzij in de bestandseigenschap, hetzij in de configuratie-eigenschap, maar in de zoekweergave denk ik dat alleen de eigenschappen van het bestand kunnen verschijnen (hoe de configuratie-eigenschap te laten verschijnen als een bestand tientallen/honderden verschillende configuraties bevat).

Dit lijkt mij onoplosbaar, tenzij je een specifieke "rapportgenerator" maakt die een tabel met duizenden resultaten kan genereren.

1 like

U kunt ook de weergave van een variabele bij een bepaalde configuratie forceren. Aan de andere kant, wanneer u tekeningen en 3D met dezelfde variabelen beheert, vormt dit een probleem omdat ze alleen kunnen worden beheerd via de @-tab, de rest van de tabbladen zijn nutteloos (geen fysieke eigenschappen in de tekenbestanden)

Dit is alleen geldig in de kluisweergave, maar niet in de zoekweergave (beperking van de tool)

Hallo allemaal en bedankt voor deze antwoorden en dit begin van de track ;-)

Ik kom terug op het onderwerp na een paar dagen afwezigheid, maar het weergaveprobleem dat ik ondervind, komt naar mijn mening niet van waar mijn "Beschrijving" eigenschap is opgeslagen.

Al mijn onderdelen hebben een beschrijving ingevuld op het standaard configuratieniveau.

Wanneer een onderdeel meerdere configuraties heeft, wordt dit doorgegeven aan alle configuraties, aangezien op mijn gegevenskaart de optie "Alle configuraties bijwerken" goed is aangevinkt en het werkt erg goed.

Geen van mijn documenten is ingevuld op bestandsniveau, d.w.z. op het tabblad @.

Wanneer ik echter een zoekopdracht start, is de weergave van de kolom "Beschrijving" willekeurig, terwijl de lijst met gevonden bestanden die overeenkomen met mijn zoekopdracht correct is...

Misschien een probleem met het lezen van de database op de server, of iets anders, maar ik zie niet al te veel.

Fijne dag!

Hallo

Zoals ik in mijn eerste antwoord heb uitgelegd, kan het een bug zijn. We hebben hetzelfde gedrag, soms retourneert de kluis de inhoud van @ en soms van een configuratie en dit op een totaal willekeurige manier (sommige bestanden hebben de juiste weergave, andere niet).

Merk op dat als propagatie is ingeschakeld, het ook @ betreft, die normaal gesproken automatisch zou moeten worden ingevuld vanwege de toewijzing van variabelen.

Helaas is het, in tegenstelling tot de kluisweergave, niet mogelijk om de weergave van de "Standaard"-configuratie in de zoekresultaten te forceren.

2 likes

Om dit probleem te voorkomen, hebben we 'cheated' in onze datakaarten om eigenschappen te hebben die exclusief aan het bestand zijn gekoppeld (@ tab) en andere die exclusief aan de configuratie zijn gekoppeld (tab met een naam).

De datakaarten zijn dus vrij 'omslachtig', maar dit gebeurt pas als EPDM is geïmplementeerd. Aan de andere kant krijgen we lege tabbladen op plaatsen wanneer we proberen de eigenschappen met betrekking tot de configuratie op de kaart weer te geven terwijl we op het @-tabblad zijn (of andersom).

We hebben dus telkens twee subtabbladen en we verbergen (of tonen) de velden als de naam van het tabblad gelijk is aan (of afwijkt) van @.

Zie het bijgevoegde bestand voor gebruikersrendering op het tabblad @ en op een configuratietabblad.

onglet_magiques.docx

Zoals hierboven vermeld, zie de eigenschapstoewijzing en de bestandstoewijzingen om overal eigenschappen door te geven.

Dit probleem met lege kolommen doet zich ook in andere gevallen voor, en het is geen bug,

afhankelijk van de stijlinstellingen voor Overal kopiëren of Gedeeltelijke toewijzing.

en opties om variabelen in de kaart opnieuw in te stellen (standaard).

(Off-topic: het massaal kopiëren van eigenschappen is nogal in strijd met de basisfilosofie van SolidWorks, voor de goede orde...)

Grofweg (tenzij ik me vergis) toont het zoekresultaat de kolom en geeft het de eigenschap weer van de laatst gemaakte/bijgewerkte configuratie

Dus als we met een enkele configuratie een nieuw onderdeel maken, vullen we de kaart in, archiveren we, alles is in orde.

Als we dan het bestand opnieuw openen, een configuratie toevoegen, de kaart controleren/vullen, archiveren (initialisatie van variabelen) eindigen we met lege kolommen in de zoekresultaten.

Om dit te omzeilen, moet u: de nieuwe configuratie maken, archiveren, het onderdeel opnieuw uitpakken, de eigenschappen opnieuw invullen / of de betreffende configuratie corrigeren en archiveren.

En dan is alles in orde.