Probleem met hoofdscherm

Hallo

Het probleem dat ik u voorleg, is van de ene op de andere dag ontstaan. Wanneer solidworks start, wordt het hoofdvenster niet geladen. 

Als ik bijvoorbeeld een nieuw document wil maken (in dit geval een deel), is dit wat ik krijg. 

Heeft iemand ooit het probleem gehad?

Bij voorbaat dank :-)

Ja te goed de Windows-weergave ^^

Heb je een recente update gehad? van Windows? Stuurprogramma 's? 

Heeft u Solidworks Rx gebruikt voor een eerste diagnose?

2 likes

Hoi, uh eerlijk gezegd zie ik het probleem niet, de weergave is erg mooi!!

Om te gillen

Ja, zoals gezegd @MaD het lijkt op een update van de grafische kaart die niet correct is uitgevoerd, of de grafische kaart is het zat...

Cdt

1 like

Dank u voor uw snelle antwoorden. 

Het is inderdaad zeer waarschijnlijk dat er een update is gemaakt tussen de twee. De diagnose van Solidworks RX vertelt me een probleem met de stuurprogramma's: 

1 like

Dat is alles, het enige wat u hoeft te doen is naar de Solidworks-website te gaan, het juiste stuurprogramma te downloaden en opnieuw te installeren.

Cdt

1 like

Het probleem is dat ik draai op een Dell Latitude E6420 met een Intel HD Graphics 3000 grafische kaart. Helaas wordt deze configuratie niet (meer) aangeboden door Solidworks support. 

Goedenavond

Probeer misschien terug te gaan naar de pre-update-versie van het stuurprogramma.

Vriendelijke groeten

1 like

Ga naar het pc-configuratiescherm, het gedeelte Windows Update, geef de updategeschiedenis weer, verwijder de stuurprogramma-update één voor één (als die er is ) of verwijder de nieuwste updates één voor één, test elke keer en hoop dat het iets zal geven.

2 likes

Herstelt het systeem naar een eerdere datum

http://forums.cnetfrance.fr/topic/1344289-windows-10--comment-restaurer-a-une-date-anterieure-avec-un-point-de-restauration/

@+

Hallo, het werkte voor mij door de "OpenGl-functies" in de solidworks "opties" te emuleren,

(optie dat SW18 de status zelf heeft gewijzigd, zonder waarschuwing,!).