Weergaveprobleem in Inventor 2013

Ik heb de Inventor pro 2013 suite geïnstalleerd op een nieuwe laptop (Dell Precision M4700) met een Nvidia Quatro K1000M grafische kaart. Ik kom weergaveproblemen tegen als ik een 2D-tekening (in dwg) open, een grote traagheid en het verdwijnen van de creatieboom van het 3D-gedeelte, alsof Inventor half geplant is. Ik heb contact met mijn Autodesk-verkoper die de oplossing op dit moment niet kan vinden. Is iemand dit soort problemen tegengekomen en hebben ze een oplossing?

Hallo Bernard,

De K1000M grafische kaart lijkt een beetje zwak voor mij. Het is bijna een instap in het spel (in feite een laag middenbereik).

http://www.nvidia.fr/object/quadro-workstation-graphics-fr.html

Om nog maar te zwijgen van het feit dat een 5000-serie begint, een 4000-serie  is meer geschikt voor gebruik op CAD-software, ongeacht welke.

Maar misschien kunt u aan prestaties winnen als het stuurprogramma van de kaart niet up-to-date was. Kunt u ons de driverversie van het bord geven?

Hallo Bernard,

Allereerst heb je een goede keuze gemaakt omdat je station is uitgerust met een professionele grafische kaart (Open GL). De problemen die u beschrijft, lijken echter zeer grafisch georiënteerd.

Voor software zoals Inventor of andere CAD-software, die veel grafische bronnen vereist, wordt aanbevolen om superieure grafische kaarten te gebruiken, zoals de Nvidia Quadro K3000M met 2 GB geheugen.

Omdat ik het station al heb aangeschaft, zou ik je aanraden, zoals lynkoa.c.manager eerder zei, om je grafische stuurprogramma te wijzigen in degene die Autodesk Inventor of Nvidia zou kunnen aanbevelen. Na een snelle zoektocht op de Nvidia-website , is hier het stuurprogramma dat ik heb kunnen vinden:

276.42 -

Ondersteund besturingssysteem: Win7_64

Ondersteunde grafische kaarten: 1000M, 2000M, 3000M, 4000M en 5010M

OEM: 8460w M3900, PK 8760w M5950

Als u deze test wilt uitvoeren en de antivirus wilt verwijderen, moet u weten dat dit geen triviale operatie is, daarom raad ik u aan contact op te nemen met uw IT-afdeling als u die heeft.

Er is een groep op Lynkoa waar we onze ervaringen kunnen delen over de gebruikte apparatuur.

Mathieu
1 like

Dank u voor deze antwoorden. We hebben verschillende versies van door Autodesk goedgekeurde stuurprogramma's geprobeerd. De huidige versie is 315.35. De symptomen zijn echter altijd hetzelfde, ongeacht het geïnstalleerde stuurprogramma. Dus ik betwijfel of dat het probleem is.

De kaart mist misschien prestaties, maar het 3D-scherm werkt erg goed, terwijl het bronnen verbruikt.

We zijn met z'n 2en in het bedrijf, dus geen IT-afdeling. Ik heb contact met een professional en met een engineer van mijn Autodesk-reseller. Het lijkt mij dat dit voldoende zou moeten zijn.

Ok, dus we verplaatsen de driver weg van de kaart...

om op internet in Amerikaanse forums te zoeken om te proberen oorzaken voor dit probleem te vinden, vond ik niets anders dan vergelijkbare symptomen op 3ds max, maar zonder enig antwoord.

Laten we de grafische kaart opzij zetten...

Heb je geprobeerd het te openen op een andere dwg-software of viewer om een vergelijking te maken?

Kunt u de DWG aan ons ter beschikking stellen, zodat we kunnen proberen deze op een andere viewer te openen?

Zelfs als de hardwareconfiguratie anders is, kan deze indicaties geven.

Hallo Bernard,

De enige oplossing die je hebt is om met de stuurprogramma's van de grafische kaart te spelen. Het resultaat kan namelijk totaal verschillen van de ene versie tot de andere. Wees voorzichtig, dit betekent niet dat de superieure driver in versie noodzakelijkerwijs beter is dan de vorige. Het gaat erom degene te vinden die bij uw app past en hoe u de software gebruikt.

De andere oplossing is om een beroep te doen op uw uitgever.

Hallo Bernard,

Je hardware is een laptop. De K1000 grafische kaart is een standaard op de markt. Ik raad je echter niet aan om de stuurprogramma's van de bordfabrikant te nemen, maar die van de machinemonteur of de software-uitgever.

De wereld van het "draagbare" is een wereld apart.

Hallo

Zelfs als ik denk dat je al in de toepassingsopties bent geweest, is er een tekentabblad (zie .jpg).

met het tabblad Capaciteit/Prestaties om te zien.

Vriendelijke groeten

Bastien

sans_titre.jpg

Hallo

Domme vragen:

- Is uw versie up-to-date met alle service packs?

- Open je de pan vanaf de HDD of vanaf een netwerklocatie?

- Wat is de versie van het plan? Uitvinder 2013 of eerder? Heeft de migratie in dit geval plaatsgevonden?

- Wanneer u het 3D-gedeelte van het betreffende plan opent, vertraagt het dan evenveel? Zijn er foutmeldingen?

....