Probleem met weergave

Hallo, ik heb een klein weergaveprobleem dat relatief vervelend is als het het hele scherm vult, zoals in de bijgevoegde schermafbeelding.

Dit kan mij willekeurig worden aangedaan (het is bijvoorbeeld wanneer ik stukken samenbeperk). Vanaf het moment dat ik de 3D draai ben ik genaaid, ik moet alles sluiten...

Ik ben op SW2018

Mijn apparatuur is SW-gecertificeerd en de chauffeurs zijn up-to-date. 

Heeft iemand dit ooit gezien? 

Bij voorbaat dank

bug_affichage_sw.png

volledige configuratie en exploiteren van systeem-pc alstublieft

Het ziet eruit als een grafische kaart die zijn werk niet doet

En misschien ook een gebrek aan RAM

@+

4 likes

@ Elise C.

Ik stem voor de GPU in afwachting van de rest van de informatie over de hardwareconfiguratie.

Want als de kaart gecertificeerd is, moet deze werken, dus het RAM-probleem is het vasthouden van de string: maar omdat we geen informatie hebben over de grootte van het bestand, kunnen we niets zeggen ;-)

Voor de rotatie heb je een 3D muis achtige 3D verbinding.

Als u uw ASM of uw deel post, kan ik u vertellen of het werkt op mijn computer.

Vriendelijke groeten

2 likes

Hallo! Dank u voor uw antwoorden. 

Hier is de configuratie van mijn PC:

Dell Precisoon 3420

Bewerker: Intel core i5-6600 CPU @3.30Ghz 

8 GB werkgeheugen

Met Windows 7

Ik werk met een WACON INTUOS tablet

Hoe zit het met de grafische kaart?

c de Intel HD 530 proc-kaart

Als dat het geval is, is het waarschijnlijk dat het op de grote assemblages een beetje achterblijft bij het draaien 

Daarnaast heeft de CPU een zwakke geheugencache

@+

1 like

De grafische kaart is een AMD FirePro W2100 

Hallo, hetzelfde probleem ondervonden met een AMD WX 7100 onder Win10. De verandering van chauffeur (3 gecertificeerde beschikbaar) veranderde niets. Blijkbaar bekende bug bij AMD.

De oplossing:  installeer SolidWorks opnieuw! Met het juiste stuurprogramma voor de grafische kaart geïnstalleerd.

Sindsdien is dit probleem verdwenen.

2 likes

Hallo;

Ik bevestig dit probleem op AMD 7100-kaarten.

bovendien lijken de DELL-tower+AMD-configuraties te zijn verdwenen uit solidworks (controleer stuurprogrammakaarten).

De updates losten niets op. Voordat ik een herinstallatie van Solidworks uitvoerde, heb ik OPENGL-ondersteuning ingeschakeld in de opties; dan een paar uur later gedeactiveerd (na verschillende SolidWorks-sluitingen en -openingen)... Dit lijkt het probleem (waarschijnlijk tijdelijk) te hebben opgelost, maar voorlopig geen grafische bugs meer in de afgelopen drie weken...

Vriendelijke groeten.