Probleem met buiguitlijning

Hoi allemaal.

Allereerst, een gelukkig nieuwjaar voor iedereen! =) Mijn beste wensen voor dit jaar 2017.

Ik heb een klein probleem met een plaatwerkonderdeel. Het is een schuin slabbetje waar ik bevestigingslipjes aan moet toevoegen.

Het probleem is dat ik mijn poten niet evenwijdig aan mijn slabbetje kan krijgen.

Heb je een idee waarom en hoe?

help_me.sldprt

Hier is het probleem op een visuele manier.

Je kunt zien dat ik niet dezelfde afstand heb van het ene uiteinde naar het andere.

Ik denk dat het een probleem is met de lay-out van deze plaatwerkbasis, maar ik weet het niet zeker...

patte_fixation.jpg

Pak de Evalueer-tool en kijk naar de kansen 

of legt een lijn in een beperkte schets

waarmee je je slabbetjes kunt plaatsen

@+

Ik had graag een kijkje willen nemen, helaas ben ik gestopt bij de SW2015 versie. Ik kan het bestand niet openen:( Sorry.

Evenzo zou ik ernaar hebben gekeken, maar ik heb de versie van 2014 ... Misschien een probleem van parallellisme van uw referentieplan.

Dun... het zal mijn leven redden.... :/

Ik begrijp het niet, ik heb mijn plannen goed gezet enz... snuif, het is dringend daarbovenop...

Toon ons weergaven

_de hieronder

_Rechts

_Links

+ een ISO-weergave

Visueel is het duidelijk dat je niet parallel loopt (de rode kruizen)

Als je aan de onderkant je X-stukken (veerklemmen) uitvouwt ?

Via de vouwlijnen moet je zien dat er een niet-loodrechte vouw is van alle vouwen

Nou, het is het visuele effect dat het geeft ;-(

@+

2 likes

Aangezien de vouw van het "gevouwen onderblad 4" niet evenwijdig is, is het normaal dat je dit resultaat krijgt.

Ik weet niet of het mogelijk is, maar je geveegde 16-vouw zou moeten worden gekoppeld aan de flat (die in blauw op de bijgevoegde schermafbeelding).

Dit alles als ik het probleem goed begreep

presse-papiers-1.jpg

Bijgevoegd is Bart's stuk connverti en partasolid

help_me.x_t
1 like

Hallo

Geen geweldige tijd om ernaar te kijken  , maar aangezien je op 2 hellingen  zit, is het onmogelijk om het in 1 keer te doen.  Het moet in 2 stappen worden gedaan.

Moge de kracht met je zijn

Dank u voor uw antwoorden. =)

Stef, ik heb een vlak gemaakt dat 1 mm verschoven is ten opzichte van deze blauwe kant.

Ik zag ook een vlak loodrecht op de schuine kant van het slabbetje aan de voorkant, alles werkt, je kunt zien dat de vouwen het deel goed volgen.

Maar als je naar de achterkant kijkt, gaat deze vouw .....

GrRrRrR ^^

Het probleem komt van plan 3, maar het lukt me niet om het goed te plaatsen... :/

Maak schetslijnen om het plan te  plaatsen

@+

Hallo allemaal,

Waarom maak je geen assemblage  met alle onderdelen in plaats van te werken met een multi-body... Het is veel te beperkend naar mijn smaak. De montage werkt goed, je plaatst je middenstuk, dan maak je onderdelen een beetje zoals je ze nodig hebt, dan pas je ze aan in de ASM of je maakt je onderdelen meteen en slaat ze daarna op... Zoals ik al zei, dat is mijn manier om dingen te doen.

1 like

Hallo 

Zie bijgevoegd document

Moge de kracht met je zijn.

tolerie.docx
1 like

Nou, in feite was het gewoon een probleem van logica ^^

Omdat het stuk een helling heeft en onder een hoek is gesneden, konden de poten niet met deze functie worden gemaakt.

Dus heb ik de benen een voor een opnieuw gedroogd.

1 like

en ja @ Bart

Ik schijn je 4 dagen geleden te hebben verteld, zie de draad van de post.................; -)

Omdat ze niet parallel zijn, kunnen uw plooien niet loodrecht op elkaar staan

goede journee.....@+ ;-)