Stress continuïteitsprobleem op kruispunten

Hoi allemaal

Ik heb in 2D in SolidWorks een deel gemodelleerd met veel kruispunten/T-zones. Om er zeker van te zijn dat het net knoop voor knooppunt wordt gedaan, heb ik scheidingslijnen gemaakt langs de toevalszone, zoals aanbevolen op veel forums om beperkingsfouten te voorkomen.

Behalve wanneer ik mijn simulatieresultaten krijg, heb ik geen beperking van de continuïteit op deze gebieden.

Heeft iemand een oplossing voor mijn probleem ?

PS: Bijgevoegd is een voorbeeld van een kruispunt en de daaruit voortvloeiende beperkingsresultaten. Ik geef mijn resultaten van het beperkingsveld weer in de elementen.

capture4.png

Hallo

Heeft u in eerste instantie geprobeerd de vervorming van het onderdeel weer te geven (zelfs als dat betekende dat u de resultaten sterk moest versterken) om te controleren of er geen discontinuïteit tussen de oppervlakken is?

Hallo

Is het een stuk met meerdere lichamen?

1 like

Hallo

Wat gebeurt er als je geen scheidslijn gebruikt?

Soms is de definitie van spanningen in ongelijke geometrische gebieden erg ingewikkeld, we hebben veel spanningsconcentraties die uw materiaal lokaal kunnen plastificeren. Het probleem is dat uw berekeningen normaal gesproken in het elastische domein worden gedaan.

Dimitri

2 likes

Hallo allemaal en bedankt voor jullie voorstellen,

Dus ja, het is inderdaad een multi-body stuk, maar in dit geval is het de kruising van de rompen die me problemen bezorgt. Het is een damklep in de vorm van een doos. De dikte van de platen is 8 mm, ik heb ze in 2D gemodelleerd en dus in schalen gemaasd, met uitzondering van de balken.

Wat de vervorming betreft, is de kleurcontinuïteit lokaal aanwezig, in tegenstelling tot het geval van de weergave van beperkingen.

Resultaten zonder scheidingslijn hebben ook stress-/kleurdiscontinuïteit.

Sindsdien heb ik geprobeerd om lokaal te verfijnen, maar geen verandering.

Hier is een algemener overzicht van mijn geometrie en beperkingsresultaten.

resultats.png

Hier zijn de resultaten van de vervorming met de beplating

deformee.png

En de vervormde zonder de beplating

deformee2.png

Uw resultaten zien er niet schokkend uit.

2 likes