Probleem van dimensies die SW2013 worden

Goedenavond

Een collega heeft het volgende probleem:

Wanneer hij een schets maakt en deze dimensioneert, worden de dimensies standaard aangestuurd.

Het is met de SolidWorks 2013 SP2.0 Education-release.

Is er iets mis met de opties?

Bedankt

Alan

pilotee_cote.jpg

Hallo

Alle kansen lijken te worden gecontroleerd? Normaal gesproken is het alleen in het geval van te beperkte afmetingen.

In de opties van het systeem/schets/set standaard aangestuurd.

Anders moet u mogelijk de opties resetten of de opties resetten met "wizard voor kopieerinstellingen" om te zien of er iets verandert.

OPP

Hallo

Op al deze schetsen?

Als het begint aan een nieuw bestand en het maakt een nieuwe schets, doet dat het dan ook?

@+

1 like

oiep -> voor Opties/schets/set aangestuurd door standaard, is het als de schets overbelast is en dan is het alsof alle schetsen de hele tijd overbelast zijn.

Coyote-> Ja, zelfs als je een nieuw stuk maakt. In feite maken we de schets en dimensioneren we hem: geen gecontroleerde afmetingen. We registreren ons en sluiten. We heropenen de kamer en ze worden op de pilot gezet! Ze worden grijs weergegeven wanneer u aan het tekenen bent.

Ik denk dat als je de afmetingen op de schetsen valideert, ze zwart blijven

@+

gt22 -> De afmetingen op de schetsen worden telkens ingevoerd en gevalideerd.

En als hij met de rechtermuisknop op de dimensie klikt om deze weer onbemand in te zetten, gaat deze dan terug naar bestuurd bij het sluiten/openen?

OPP

Misschien omdat je een studentenversie bent, geen netto beoordeling op de tekeningen

En als u de optie Bestuurd uitschakelt

Misschien is op de genconfiguratie de optie aan de bestuurderskant genomen

@+ ;-)

U kunt de optie "bestuurd" uit de beoordeling halen. Maar we moeten het één voor één doen. Dat wil zeggen, na het modelleren van een onderdeel met 50 afmetingen voor alle schetsen, moet je vervolgens elke schets opnieuw openen en de afmetingen een voor een wijzigen om ze weer onder controle te krijgen en ze als zodanig in de MEP te gebruiken

waarom citeert u niet rechtstreeks in het lid van het Europees Parlement?

Het probleem is dat de leraar die dit probleem heeft, zijn leerlingen laat beoordelen met Objecten van het Model. En hij eindigt met bestuurde dimensies in zijn Europarlementariër. Hij moet dus al zijn onderdelen opnieuw openen om de optie op een zij-aan-zij aangedreven optie te verwijderen.

Het kan een bug zijn in deze SW2013 Education (SP2) release.

Re

Is de kamer in kwestie of een nieuwe problematisch als deze openstaat voor een andere werkplek, bijvoorbeeld die van jou?

@+

1 like

Hallo

Zou je dat niet gewoon geactiveerd hebben?

Zie rode cirkel

A+

S4KUj0

cote_pilotee.jpg
2 likes

Dat kan..............

Deze functie bestaat in 2013 niet meer in de industrieversie  . (Eigenlijk is het dat ook!! toevoegen na controleren)

Ik herinnerde me niet dat de 2013 educ correcpond naar een 2012 industrie....

Wel seen@s4kuj0

@+

1 like

Het is grappig, ik heb dit pictogram niet!!

Of de beoordeling nu wordt gecontroleerd of niet ...

Zie bijgevoegd wat ik heb.

pb_cotes_pilotees_par_defaut.jpg

Deze optie wordt weergegeven wanneer u selecteert wat u wilt doen.

Selecteer de lijn, rechthoek, cirkel of andere gereedschappen en klik met de rechtermuisknop voordat u tekent.

Het icoontje verschijnt zoals ik het in de printscreen zet.

A+

3 likes

Naast het antwoord van S4KUj0 verschijnt dit pictogram alleen als numerieke invoer op het scherm is ingeschakeld

1 like

Veel dank aan s4kuj0!

Dat klopt.

Dank ook aan gfache voor zijn antwoord