Ik heb een probleem met beeldvervorming in cATIA v5r21 onder Windows 7. In feite is dit heel duidelijk te zien in een schets met een raster. Ik heb de hoogtes van de rastervierkanten die kleiner zijn dan de breedtes van de rastervierkanten. Met andere woorden, ik heb geen vierkanten meer in mijn raster maar rechthoeken. Dus als ik een vierkant schets, zie ik een rechthoek. Het is niet de beste als je CATIA gebruikt om geometrie te doen...
Het lijkt mij echter dat ik niets heb aangeraakt in de opties over dit onderwerp. Aan de andere kant, op deze pc (maar krachtig) en met deze W7, veroorzaakte het dit probleem vanaf het begin.
Heeft u enig idee wat ik kan doen (in de eigenschappen van de schermresolutie of in de CATIA-opties) om dit probleem op te lossen?
Misschien is het gewoon een visueel (grafisch) probleem, want als je ribbels maakt zodat je een vierkant hebt, is dat dan het geval? Zie over de resolutiezijde of update van de grafische kaart. Probeer een softwarereparatie uit te voeren
De gegeven oplossing is deze: Maakt twee omgevingsvariabelen (op Windows-niveau heeft het de voorkeur: Mijn Computer/Eigenschappen/Geavanceerd/Env-variabelen...) genaamd: CATWidthMMOfScreen met de breedte in mm van uw handige scherm CATHeightMMOfScreen met de hoogte in mm van je handige scherm
Ik vond het moeilijk om dit werkstation te vinden omdat het nu een computer wordt genoemd.
Vervolgens kunnen deze variabelen worden gedefinieerd in gebruikersvariabelen of in systeemvariabelen.
Waar is het beter om deze variabelen in gebruikers of in een systeem te maken?
Als er slechts één gebruikersaccount op de machine is die CATIA gebruikt, zouden in de gebruikersvariabelen voldoende moeten zijn, maar de opmerking "op Windows-niveau" betekent waarschijnlijk "in de systeemvariabelen", dan is het aan jou. Niets weerhoudt je ervan om beide te testen en de effecten te zien.
Ik ga verder met mijn zorg voor een vervormd scherm. Ik heb de truc gebruikt en het beeld is veel minder vervormd. Maar het is nog niet perfect. Ik denk te weten waarom: ik moet opgeven: de breedte en hoogte van mijn handige scherm. Voorlopig heb ik mijn scherm opgemeten met de liniaal ... Maar je moet de juiste afmetingen van het handige scherm geven, zodat er geen vervorming optreedt. Dit kan iets te maken hebben met de resoluties die te vinden zijn in de weergave-eigenschappen. Zou je voor een bepaalde schermgrootte (bijvoorbeeld 24 inch) en voor een bepaalde resolutie (bijvoorbeeld 1600x1200) weten hoe je de bruikbare grootte van je scherm kunt weten?