Probleem van uitvouwen, snijden niet trouw aan 3D

Hallo

op een plaatwerkonderdeel is een schuine snede op een straal correct op de 3D, maar wordt vervangen door een rechte snede op de uitgevouwen, en dus de geëxporteerde DXF.

Hoe krijg je de dxf trouw aan 3D?

lanb03.sldprt

Solidworks verwerkt geen schuine sneden op plaatwerkranden.... Sorry.

De software denkt zo dat het het onderdeel in 3 assen kan bewerken en niet in 5...

1 like

Als je wilt dat het lijkt, moet je de schuine kant van het platte stuk maken en dan het hele ding vouwen

Helaas is dit normaal, in SolidWorks is het niet mogelijk om een plaatwerk uit te vouwen waarvan de dikte niet constant zou zijn. SolidWorks corrigeert deze "dikteverandering" dan ook automatisch.

Kortom, deze "afschuining" is een post-cut functie voor SolidWorks.

Nu kunt u de uitvouwconfiguratie van uw 3D aanroepen en vervolgens een functie toevoegen die de "Afschuining" in deze configuratie uitvoert.

Als u het onderdeel terugvouwt, wordt deze functie automatisch overgeschakeld naar de verwijderstatus.

1 like

Dit onderdeel heeft echter geen 5 assen nodig om op een plasmatafel te worden gesneden!

door het creëren van een Unfold-functie op de aanstootgevende vouw beheert het de snede goed en geeft het correct plat weer, aan de andere kant kan ik het niet doorgeven aan de dxf.

Kleine verduidelijking: ik heb de afschuining niet nodig, ik heb een normale materiaalverwijdering nodig. Ik wil gewoon de ronding van de uitsparing op de dxf te krijgen.

Hallo

Als je denkt dat er geen 5 assen nodig zijn, betekent dit dat je 3d het bij het verkeerde eind heeft. In jouw geval zou ik het tegenovergestelde doen, platte constructie, dus zonder hoeken, en dan zou ik daarna in 3D vouwen.

Daar houden we het bij de realiteit denk ik.

@+

Edit: om preciezer te zijn, vouw net na de eerste functie uit, verwijder het materiaal en vouw dan

1 like

Om een plasma- of waterstraallasersnede te maken door een rand onder een hoek af te snijden.

Zonder de 4e as weet ik niet hoe je het kunt doen.

Het is onvermijdelijk dat uw snede een X-, Y-, Z- en Z1-coördinaten heeft voor de helling.

Als je wilt dat het werkt, zul je het normale vakje voor materiaalverwijdering moeten uitvinken, maar dan zal je onderdeel logischerwijs niet meer ontvouwen...

2 likes

Ha, het is op de DXF, maar je uitvouwen is goed, want thuis met je onderdeel is het niet, tenzij ik het vinkje uitvink door het bewerken van de uitgevouwen functie van het vak "vereenvoudig de vouw".

En in dit geval is de dxf precies goed

etat_deplie_-_lanb03.dxf
1 like

Ha, het is op de DXF, maar je uitvouwen is goed, want thuis met je onderdeel is het niet, tenzij ik het vinkje uitvink door het bewerken van de uitgevouwen functie van het vak "vereenvoudig de vouw".

En in dit geval is de dxf precies goed

etat_deplie_-_lanb03.dxf