Dus voor dit strikt persoonlijke project genaamd "waterval zonder water" heb ik een heel eenvoudig stuk, maar het wil niet in zijn geheel plat gaan (glups!)
Het probleem bevindt zich op de schets van Boss-extru 8. Ik zou ermee weg kunnen komen door het anders te doen, maar een chtit' uitleg daarover dat ik er niet om geef, zou leuk zijn.
Hallo @Zozo_mp , Goed om je weer te zien op het forum. Voor mij zijn er 2 dingen mis met je munt:
Boss-extru 8 met een andere dikte van de basisplaat, SW vindt het niet zo leuk. - het verwijderen van materiaal voordat het wordt omgezet in plaatwerk?!? Snap ik niet...
een directe vouw en indien nodig werk je de schetsen van de vouw bij om ervoor te zorgen dat je inkeping is. Hier is het bestand in de versie van 2022 gemaakt met de 2024... Tôle_de_base_-V1_2024[1]-a.eriaud.SLDPRT (207.7 KB)
Hallo @Zozo_mp, waarom ga je niet meteen naar plaatwerk? Het feit dat je begint met een extrusie en vervolgens een conversie naar plaatwerk, maakt het ingewikkelder voor de ontwikkelde.
Hallo Koel pensioen Om je ding te kunnen uitvouwen, hoef je alleen maar rechte lengtes toe te voegen na je extrud 1 aan elk uiteinde en vervolgens je conversie naar plaatwerk uit te voeren. Ter informatie: er kan geen enkele machine op een plaatafronding terechtkomen. Je hebt een extra lengte nodig bij het rollen en een recht deel bij het crunchen.
Aan de andere kant heeft iedereen gelijk, je ontwerp is niet geweldig, niet geweldig!! Direct met de plaatwerkmodule gaan zou veel schetsen en andere ongemakken hebben weggenomen.
Gaan! Moed, het is bijna het einde van je leertijd! Eerlijke wind
Meneer (Meester) @Zozo_mp !! Blij je weer te zien / herlezen (echt iedereen hier binnenlaten... ) Ik hou van de vorige opmerkingen: De heterogene diktes, Solidworks vindt het niet leuk! …
Ik weet niet welke apparatuur je tot je beschikking hebt, maar je hebt een metalen plaat nodig .472.15 x 235 x 1 mm... en een grote hamer. (Dit is de eerste keer dat het de afvlakking van een oppervlak heeft getest ... het is helemaal niet slecht deze functie...).
Ja, dat is een oplossing, maar ik twijfel aan de nauwkeurigheid van de uitgevouwen, en hoe komt het dat de capabele rechthoek kleiner is dan de uitgeklapte?
De capabele rechthoek is waarschijnlijk die van het uitgevouwen plaatwerk (de uitgestraalde gebieden zijn gebleven ... uitgestraald). Bij de offerte voor plat oppervlak: lengte versus omtrek is het verschil 0,002 mm, het blijft redelijk voor dit type realisatie. Maar ja, dit type beoordeling moet worden gereserveerd voor " alleen informatie ".
Als u bij de plaatwerkmodule een bocht wilt maken met bijvoorbeeld een straal van 50, heeft u een hogere waarde van de lengte van de gevouwen plaat nodig. Waarde aan te passen aan de V die u op de kantbank gaat gebruiken, natuurlijk als u wilt dat uw onderdeel haalbaar is!!
Hallo @a_eriaud Goed gedaan voor de diktefout. In werkelijkheid heb ik een dommere fout gemaakt, want in plaats van de methode als een vader uit te voeren. We tekenen alles plat en we maken de vouwen nadat ik het in directe 3D wilde doen en bam, ik heb een fout gemaakt waar ik het later over zal hebben met een nieuw onderdeel.
Hallo Zozo Beginnend bij uw onderdeel, zonder de manier waarop u het bouwt te veranderen, voegt u een verwijdering van het oorspronkelijke volume toe om alleen het plaatwerk over te houden.
Ik heb de vorm vereenvoudigd omdat dit onderdeel wordt geassembleerd met een onderdeel dat in een 3D-printer is gemaakt, waardoor ik meer vrijheid heb in de vormen.
Ik zal je laten zien wanneer het geheel klaar is. Dank u voor uw opmerkingen.