Facetization probleem met Mastercam

Wij werken met Solidworks 2017 SP3 en maken gebruik van Mastercam 2017.

We komen bewerkingsproblemen tegen, wanneer we een straal uit onze 3D Solidworks bewerken wordt deze bewerkt met facetten, wanneer we het programma controleren blijkt dat Mastercam deze straal vertaalt naar rechte segmenten, wat niet normaal is. Wanneer we in de grafische interface de betreffende rand selecteren, wordt deze herkend als een enkele rand.

We hebben het geprobeerd met 3D STEP, IGS, X_T exports en het resultaat is identiek.

Heeft iemand suggesties?

Hallo

Wanneer u uw NC-gereedschapspad programmeert, moet u een instelling voor afvlakking of boogtolerantie hebben.

Ik denk dat je naar Mastercam moet kijken.

S.B

1 like

Dank je wel s.b,

We hebben in Mastercam gekeken, er zijn inderdaad afvlakkingstoleranties, we hebben de aanbevelingen van Mastercam gevolgd om het in te stellen, maar het verandert niets.

Hallo

controleer of uw boog geen spline is.

Steen S,

Ja ja,  ik heb het gecontroleerd

Wat is de straal van je boog?

Want op een R20 of een R200 zal een tolerantie van bijvoorbeeld 0,1 mm een heel ander resultaat opleveren.

Wanneer u het CAM-oppervlak selecteert, selecteert Mastercam een deel van een cilinder of een schaal?

S.B

Het is een straal van 30,00 mm en de tolerantie van Mastercam is %

Bij het selecteren in de CAM herkent Mastercam een boog.

Moeilijk te zeggen, maar als hij een boog herkent, is het van Mastercam.

Op deze afbeelding zie ik minstens 3 toleranties:

https://www.emastercam.com/uploads/monthly_01_2014/post-42074-0-80013700-1390917838.jpg

Daarna is er altijd de mogelijkheid dat de postpro niet goed is geoptimaliseerd voor de machine.

Als de postpro G01's genereert in plaats van G02 en G03, moet je segmenten hebben.

S.B

1 like

s.b,

Het is precies dit scherm.

Bedankt voor je antwoorden, ik zal met de persoon die voor Mastercam zorgt kijken of we iets kunnen vinden.

Dat klopt, we hebben G01, X, Y en dus segmets.

Daarna hebben we machines gewisseld, een 4-assige Siemens en een 5-assige Fanuc en het resultaat is hetzelfde.

Wat uw machine, Siemens of fanuc ook is, als uw CAM het programma in G01 genereert, heeft u kleine facetten.

De postpro moet uit de G02 G03 komen.

Het is zelfs vreemd om dezelfde postpro te gebruiken voor 2 verschillende NC's.

1 like

Dank je wel s.b,

Mastercam zal absoluut een oplossing voor ons moeten vinden.

We hebben de test op beide machines gedaan om te zien of Mastercam het op dezelfde manier interpreteerde.

Daarna ligt het buiten mijn vaardigheden;)